Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKesten, Alper
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:50Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME5qTTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8511
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmen yetiştirme programlarında önemli bir misyon üstleneceği düşünülen Topluma Hizmet Uygulamalarının (THU) dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimine kısaca değinilmiş ve Türkiye’de 2008-2009 akademik yılında uygulanmasına başlanan THU’nun öğretmen adayları ve danışman öğretim elemanlarının görüşlerine göre değerlendirmesi yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümündeki beş öğretmen adayı ve beş öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırmalarda kullanılan amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Hem öğretmen adayları hem de danışman öğretim elemanları, THU’nun sadece öğretmen adaylarının toplumla olan bağlarını güçlendirmede değil aynı zamanda onların mesleki gelişimlerine, insan ilişkilerine ve liderlik becerilerine katkısı anlamında da önemli yararlar sağladığını dile getirmişlerdir. Her yeni uygulamada olduğu gibi THU dersinin uygulanmasında da önemli sorunlar olduğu görülmüştür. Uygulama sürecinde yaşanan bu sorunların özellikle üniversite, kurum ve değerlendirme kaynaklı sorunlar olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, development of THU in the world and in Turkey was briefly mentioned and THU was assessed with respect to the views of prospective teachers and instructors about this course, which has been launched in Turkey in the 2008-2009 academic year. The sample in this study consists of five prospective teachers who are students of the College of Education in Ondokuz Mayıs University. Criterion sampling strategy, one of the purposeful sampling methods, is the data collection method for the study. The prospective teachers and instructors participating in the study stated that CSL not only strengthened the tie between society and student but also contributed to professional development, human relations and leadership. Some important problems exist with the implementation of a CSL course. These problems originate with the university, the institutes, and the course instructors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının bakış açısıyla topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of community service-learning course in terms of prospective teachers’ and ınstructors’ opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2125en_US
dc.identifier.endpage2148en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster