Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKara, Fi?Li?Z
dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.date.accessioned2020-06-21T10:34:49Z
dc.date.available2020-06-21T10:34:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.202.12
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeE5qTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8498
dc.description.abstractAraştırma, 5. sınıf öğrencilerinin bağlam temelli öğrenmeye yönelik görüşlerinin belirlenmesi amacıylayapılmıştır. Araştırmanın uygulama kısmı Samsun İlinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun 5.sınıfında öğrenim gören 22 öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Uygulamada “Maddenin Değişimi” ünitesi 5Eöğrenme modeline dayalı bağlam temelli öğrenmeye yönelik olarak hazırlanan ders planlarıyla yürütülmüştür.Ders planlarında günlük yaşamdan bağlamlar içeren hikâyeler bulunmaktadır. Görüşmede kullanılmak üzere 2uzman görüşü alınarak 7 soru hazırlanmıştır. Uygulama sonunda rastgele seçilen 9 gönüllü öğrenciyle yarıyapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilerek analizaşamasında transkripsiyonu yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin betimsel analizi yapılarak her birsoruya verilen cevaplar gruplandırılarak tablolaştırılmış ve öğrenci cevaplarından doğrudan alıntılara yerverilmiştir. Araştırma sonucunda öğrenciler gerçek yaşam bağlamlarının bulunduğu hikâyelerdenhoşlandıklarını, hikâyelerle işlenen dersi daha çok sevdiklerini, hikâyeler sayesinde eğlenerek öğrendikleri vehikâyelerle ve daha iyi öğrendiklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin ilgilerini çeken olaylarla kurulanbağlamlar içeren hikâyeleri daha çok hatırladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada öğrencilerin bağlamtemelli öğrenmeye yönelik olumlu tutuma sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine opinions of 5th grade students towards context basedlearning. Application part of the research was carried out with the participation of 22 students studying in the 5thgrade in a secondary school affiliated to the Ministry of National Education in Samsun province. In application"Change of Substance" unit was carried out with lesson plans prepared according to context based learning basedon 5E learning model. Lesson plans contain stories that include contexts from daily life. Seven interviewquestions were prepared by taking two experts’ opinions. The semi-structured interviews were carried out withnine randomly-selected volunteer students, which were transcribed during the analysis phase. The data that wereobtained from the interviews were analyzed via descriptive analysis. Responses to each question were tabulatedby grouping, and exemplified by direct quotes from the data. The findings indicate that the students like storiesfrom real life contexts, like the lesson with stories better, learn by having fun, and learn better through stories. Inaddition, it was concluded that the students remembered the stories related to the contexts that attracted theirattention. It was also found that the students had a positive attitude towards context based learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29329/mjer.2019.202.12en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleOrtaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Bağlam Temelli Öğrenme Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Secondary 5th Grade Students about Context Based Learning Applicationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage198en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster