Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMıdık, Özlem
dc.contributor.authorKartal, Mehtap
dc.date.accessioned2020-06-21T10:30:32Z
dc.date.available2020-06-21T10:30:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1019-1941
dc.identifier.issn1309-9469
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFM05EQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8038
dc.description.abstractSimülasyon gerçekte var olan görevlerin, ilişkilerin, fenomenlerin, ekipmanların, davranışların ya da bazı bilişsel aktivitelerin taklit edilmesi olarak tanımlanmaktadır. Teknoloji ve eğitimde ortaya çıkan gelişmeler bu iki alanın birlikteliğini beraberinde getirmiş, simülasyon uygulamaları ve araçlarının yaygınlaşmasına, eğitimde kullanılmasına fırsat vermiştir. Yükselen değerler içinde yer alan hasta güvenliği, hasta hakları ile öğrenci yetkinliğinin yükseltilme çabaları, tıp eğitiminde simülasyon kullanımının giderek yaygınlaşmasına olanak sağlamıştır. Tıp eğitim programlarına, simülasyona dayalı tıp eğitimi yaklaşımının entegre edilmesi için eğitsel yöntem ve teknikleri, simülasyon araçlarını bilmeye, öğrenmeye katkı sağlayacak iyi uygulamaların gerçekleştirilmesine ihtiyaç vardır. Bu derlemede “simülasyonun tarihçesi”, “amaç ve yararları” ile “tıp eğitiminde kullanılan simülasyon uygulamaları” temel başlıklar halinde irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractSimulation is defined as the imitating of tasks, relationships, phenomenon, equipment, behavior or some cognitive activities that are actually present in reality. The developments in technology and education have implied cooperation of both areas leading to simulation practice and tools becoming prevalent and giving an opportunity for use in education. Patient safety, the rising importance of patient rights and efforts to increase the competency of students have given the opportunity for the dissemination of simulation usage in medical education. There is a necessity for recognizing simulation tools; achieving good practices for the integration of simulation-based medical education approaches in medical education programs. In this review, the purpose and advantages of simulation is examined, with simulation practices used in medical education within main headings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleSimülasyona dayalı tıp eğitimien_US
dc.title.alternativeSimulation-based medical educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage389en_US
dc.identifier.endpage399en_US
dc.relation.journalMarmara Medical Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster