Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Muharrem
dc.date.accessioned2020-06-21T10:26:12Z
dc.date.available2020-06-21T10:26:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2306
dc.identifier.issn2528-858X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19159/tutad.364655
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBNE56RTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7597
dc.description.abstractTürkiye, ekolojik ve biyolojik zenginlikleriyle birlikte dünyada yüksek tarım potansiyeli yönüyle dikkat çeken bir ülkedir.Ülke toprağının yaklaşık % 5’ini bahçe bitkileri tarımına ayıran Türkiye, bu özelliğiyle bahçe bitkileri ülkesi olarakadlandırılmaktadır. Anavatanı olduğu ürünler kadar anavatanı olmadığı subtropik hatta tropik kökenli ürünleri de kaliteli birşekilde yetiştirebilen Türkiye’nin, yıllık bahçe bitkileri üretimi yaklaşık 48 milyon ton dolayındadır. Türkiye bahçe bitkileritarımında, yeterli üretim ve kalite olmasına rağmen üretilen ürünlerde markalaşmanın çok düşük düzeyde kaldığıgörülmektedir. Bunun en önemli nedenleri olarak birbirinden bağımsız hareket eden (arazi varlığı az) küçük işletme sayısınınfazla olması, sofralık tüketimlerde marka aranmaması ve özellikle iç piyasaya sunulan ürünler için standardizasyonunyapılmaması gösterilebilir. Üreticilerin ekonomik gelir elde edebilmeleri, tüketicilerin kaliteli ürün tüketebilmeleri, ürün vekalite kayıplarının azaltılabilmesi için kaliteli üretimler yanında marka olmaya ve markalaşmaya da önem verilmesigerekmektedir.en_US
dc.description.abstractTurkey is a country which attracts the world’s attention with its ecological and biological wealth, and also with itshigh agricultural potential. Approximately, 5% of Turkey’s lands were spared for horticulture. So, it is called as a country ofhorticulture. Turkey, which can grow subtropical and even tropical crops as well as the crops which’s homeland is Turkey,can grow approximately 48 million t of horticultural crops per year. It can be seen that branding in horticultural crops inTurkey is too low compared to its production quality and number. The main reasons for this problem are, there are so manyestablishments (with small land size) which act independently from each other, customers don’t seek brands in tableconsumption and also, standardization rules don’t apply to products which are for domestic market. In order to producers earnmore income, consumers to consume products with quality and to reduce product and quality losses, importance should bealso given to branding as well as quality production.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.19159/tutad.364655en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.titleBahçe Ürünlerinde Markalaşmanın Önündeki Engelleren_US
dc.title.alternativeBarriers to Branding in Horticultural Cropsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage293en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.relation.journalTürkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster