Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrakdar, Uygar
dc.contributor.authorBatık, Meryem Vural
dc.contributor.authorBarut, Yaşar
dc.date.accessioned2020-06-21T10:15:25Z
dc.date.available2020-06-21T10:15:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE9EYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7307
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel eğitim öğretmen adaylarının öğretmen özyeterlik düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde 4.sınıfta okumakta olan toplam 129 öğrenci oluşturmaktadır. Özel eğitim öğretmen adaylarının özyeterlik algı düzeylerini belirlemeye yönelik "Öğretmen Özyeterlik Ölçeği" ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek için, "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, özel eğitim öğretmen adaylarının özyeterlik düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu; Zihin Engelliler öğretmen adaylarının özyeterlik algısının İşitme Engelliler öğretmen adaylarından daha yüksek olduğu, bayan öğretmen adaylarının ve akademik başarısı daha yüksek olan öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının ise daha olumlu olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the perceived self-efficacy levels of prospective teachers, and their attitudes towards teaching profession in terms of gender, academic achievement and program. The study group was composed of 129 fourth-grade students from the Department of Special Education. The "Teachers' Sense of Efficacy Scale", and the "Attitude Scale towards Teaching Profession" were used. Results indicated that attitudes of special education prospective teachers towards teaching profession were positive, and their self-efficacy levels were high, and there was an intermediate positive relation between their perception of self-efficacy and attitudes towards teaching profession. It has been stated that the perceived self-efficacy levels of the prospective teachers at the department of Mentally Handicapped were higher than those at Hearing Impaired. In addition, it was found that the attitudes of female prospective teachers towards teaching profession were significantly higher than those of males.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖzel Eğitim Öğretmen Adaylarının Öğretmen Özyeterlik Düzeyleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe Teacher Self-Efficacy of Special Education Prospective Teachers and Their Attitudes Towards Teaching Professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster