Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Seher Balcı
dc.contributor.authorKumcağız, Hatice
dc.contributor.authorYılmaz, Müge
dc.date.accessioned2020-06-21T10:15:21Z
dc.date.available2020-06-21T10:15:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek9UVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7294
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, grupla psikolojik danışma uygulamasının üniversite öğrencilerinin Obsesif-Kompulsif belirti düzeyleri üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmanın deney ve kontrol gruplarında 18 öğrenci bulunmaktadır. Bu araştırmada kontrol gruplu ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına Maudsley Obsesif Kompulsif Soru Listesi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını saptamak amacı ile Mann Withney U testi ve Wilcoxon işaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı olarak yapılandırılan grupla psikolojik danışmanın öğrencilerin Obsesif Kompulsif belirti düzeylerini azalttığı saptanmıştır. Grupla psikolojik danışma oturumlarına katılan öğrencilerin, danışma oturumlarına katılmayan öğrencilere göre daha düşük obsesif-kompulsif belirti düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin son-test puanları ön-test puanlarından anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractSözcükler : Obsesyon, Kompulsiyon, Bilişsel -davranışçı yaklaşım ABSTRACT: The objective of this study is to investigate the influence practice of the group counseling on the levels of obsessive and compulsive symptoms of the university students. Experiment and control group of the study consists of nine students. Pre-test and post-test models were used in employed in this study. Maudsley Obsessive Compulsive Scale was applied to experiment and control groups as pre-test and pst-test. Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks test were used to determine whether the difference between pre-test and post-test of experiment and conrol groups mean scores was significant. Group counseling based upon cognitive behavioral approach reduced the level of obsessive and compulsive symptoms of the students. The students taking part group counseling sessions displayed a lower level of obsessive and compulsive symptoms in comparison with those not attending these sessions. Post-test scores of the students in the experiment group were significantly lower than pre-test scores. Findings putforward.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGrupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin obsesif kompulsif belirti düzeyleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of the group counseling on the obsesive compulsive symptoms level of University studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume2012en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster