Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Zeliha
dc.contributor.authorKızıltepe, Selin Keskin
dc.contributor.authorÇınarlı, Tuğba
dc.contributor.authorŞener, Asuman
dc.date.accessioned2020-06-21T10:15:11Z
dc.date.available2020-06-21T10:15:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-0397
dc.identifier.issn2618-5741
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRMk16azFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7262
dc.description.abstractKuramlar hemşirelere en doğru ve en iyi olanı uygulamak konusunda bilgi verir ve yol gösterir. Kuram uygulamasında amaç klinik alanda bireylerin sağlık düzeylerini yükseltmek için kullanılan hemşirelik uygulamalarını geliştirmektir. Kuramlar, araştırma sonuçlarını özetlemede, yeni ve öncelikli araştırma konularını belirlemede de yol göstericidir. Kuram ve modeller geliştikçe, eğitim programlarına yansımaları da kaçınılmaz olmuştur. Geçmişte kuram, müfredat ders programlarının planlanması ve geliştirilmesinde kavramsal çerçeveyi oluşturmak için bir rehber olarak kullanılmasına karşın, günümüzde hemşireliğin uygulama, araştırma, yönetim ve eğitimi alanlarının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştiren_US
dc.description.abstractTheories inform and guide nurses in the best and most correct practice. The purpose of theoretical practice is to improve nursing practice used for increasing the health levels of patients in clinical area. Theories also guide in summarizing results of research and determining new and primary research subject areas. As theories and models have developed, the re? ection of these to education programs has become inevitable. Although theories were used as a guide in forming the conceptual framework in planning and developing curriculums, today they have become an indispensable part of practice, research, management and education in nursingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHemşirelik Uygulamalarında, Araştırmalarında, Yönetiminde ve Eğitiminde Kuramların Kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe Use of Theory in Nursing Practice, Research, Management and Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.journalHemşirelikte Eğitim ve Araştırmaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster