dc.contributor.author | Çavuşoğlu, Gül | |
dc.contributor.author | Kabadayı, Menderes | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ali Kerim | |
dc.contributor.author | Taşmektepligil, Mehmet Yalçın | |
dc.date.accessioned | 2020-06-21T10:15:10Z | |
dc.date.available | 2020-06-21T10:15:10Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJd05qVXlNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/7258 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı spor bilimleri fakültesinde eğitim gören öğrencilerin sporda insan haklarına ilişkin tutumlarınınincelenmesidir. Çalışmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2017-2018 öğretim yılı antrenörlük, sporyöneticiliği ve beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencileri katılmıştır. Araştırma, gönüllü katılım ile yapılmıştır. Birinci sınıftan79, ikinci sınıf 86, üçüncü sınıftan 121, dördüncü sınıftan 214, toplam 500 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Verilerin toplanmasıamacıyla Sadık (2014) tarafından geliştirilen, 3 alt boyut ve 29 maddeden oluşan ‘Sporda İnsan Hakları Tutum Ölçeği’kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren gruplar için ANOVA testi ve t testi, normal dağılım göstermeyen gruplar için ise MannWhitney U ve Kruskall Wallis H testleri uygulanmıştır. Sporda insan hakları alt boyutları için alınan skorlar 1. ve 2. sınıflar içindaha düşük olup 3 ve 4. sınıflar için daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca yaş grubu arttıkça alınan skorların arttığı sonucuna varılmıştır.En düşük skora sahip yaş grubunun en düşük yaş aralığına sahip olan 18 ve 20 yaş arası grup olduğu görülmüştür. Sonuç olarak buçalışmada sporcu üniversite öğrencilerinin kişilik hakları, sosyal haklar ve dayanışma hakları alt boyutlarına yönelik tutumlarısaptanmıştır. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sosyal haklar alt boyutu ortalamasının kişisel haklar ve dayanışma hakları altboyutu ortalamasına oranla daha yüksek olmasına rağmen sporda insan haklarına ilişkin genel tutumlarının düşük olduğugörülmüştür. Buna göre, insan hakları konusunda Türkiye’de yapılması gereken birçok sosyal ve eğitime yönelik düzenlemeyeihtiyaç olduğu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the attitudes of students studying in the Faculty of Sport Sciences regarding human rightsin sport. Students of the coaching education, sport management and physical education teaching departments participated in thestudy in 2017-2018 academic year. The research was carried out with voluntary participation. 79 students from the first grade, 86from the second grade, 121 from the third grade, 214 from the fourth grade. A total of 500 students participated in the research.The “Human Rights Attitude Scale in Sports”, which was developed by Sadık (2014) and consists of 3 sub-dimensions and 29items, was used to collect data. ANOVA test and t test were used for groups with normal distribution, while Mann Whitney Uand Kruskall Wallis H tests were used for groups without normal distribution. In sports, scores for human rights sub-dimensionswere lower for 1st and 2nd grades and higher for 3rd and 4th grades. In addition, it was concluded that as the age group increases,the scores obtained increase. The age group with the lowest score was found to be between the ages of 18 and 20, with the lowestage range. As a conclusion, athlete university students’ attitudes about the sub-dimensions of personal rights, social rights andsolidarity rights were found in the present study. Although the students’ average social rights sub-dimension scores were higherwhen compared with the averages of personal rights and solidarity rights, general attitude about human rights in sport were low.According to these results, it has been found that a great number of social and educational regulations are needed in Turkey abouthuman rights. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş | en_US |
dc.subject | İşletme Finans | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Felsefe | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.title | Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin İnsan Haklarına Yönelik Tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Attitudes of Sport Sciences Faculty Students about Human Rights | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | OMÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 462 | en_US |
dc.identifier.endpage | 469 | en_US |
dc.relation.journal | Manas Journal of Social Studies | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |