Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.contributor.authorGüneş, M. Handan
dc.contributor.authorGüneş, Tohit
dc.contributor.authorŞendil, Kıvılcım
dc.date.accessioned2020-06-21T10:14:59Z
dc.date.available2020-06-21T10:14:59Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnprNE5EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7215
dc.description.abstractBu çalışmada V diyagramlarının deneysel öğrenme açısından önemi, dersteki teorik bilgiler ile laboratuvar uygulamaları arasındaki ilişkiyi ortaya koyması ve nasıl hazırlandığı konuları üzerinde durulmuştur. Bu amaçla, matematik öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin, genel kimya laboratuvarı dersi içerisinde yer alan, asit ve bazlar, basit gaz yasaları, çözeltiler ve çözünürlük, sıcaklığın çözünürlüğe etkisi, konsantrasyonun reaksiyon hızına etkisi, tuzların hidrolizi, elektroliz, ve kimyasal kinetik deneylerinin raporlaştırılmasında V-diyagramı kullanımının öğrenme başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma deney (N 67) ve kontrol (N 67) grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubuna ön-test uygulanmış ve testin değerlendirilmesi sonucunda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (t 0.225; p 0,823). Uygulama sonunda elde edilen son-test başarı puanları ise, öğretimde V diyagramlarının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık (t 16.880; p0.000) göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, importance of V-diagrams for experimental learning, using of it for integration of theoretic knowledge with laboratory observations and how the V-diagrams can be prepared have been explained. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of acids and bases, simple gas Laws, solutions and solubility, effect of temperature on solubility, effect of concentration on reaction rate, hydrolysis of salts electrolysis and chemical kinetics, in chemistry laboratory of second year mathematic trainer teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N67) and control (N67). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed no significance difference between the experimental and control groups (t 0.225; p 0,823). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant difference in favor of the experimental group (t 16.880; p0.000)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleV Diyagramı Uygulamalarının Temel Kimya Laboratuvarı Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Using V Diagrams on the Achievement of Student in Basic Chemistry Laboratory Coursesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster