Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüneş, Tohit
dc.contributor.authorGüneş, M. Handan
dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.date.accessioned2020-06-21T10:14:59Z
dc.date.available2020-06-21T10:14:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RBd01USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7214
dc.description.abstractBu çalışmada, kavram haritalarının Fen Bilgisi Öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin, biyoloji II dersi kapsamında bulunan 8 biyoloji konusunu öğrenme başarısı üzerindeki etkileri geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırılarak incelenmiştir. Çalışmaya toplam 140 öğrenci katılmıştır. Bunların 70’i kontrol grubunu 70’i ise deney grubunu oluşturmuştur. Kontrol grubuna konular geleneksel öğretim yöntemi ile anlatılmıştır. Deney grubunda ise konular geleneksel olarak anlatıldıktan sonra öğrencilere kavram haritası hazırlattırılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.5 istatistik programı kullanılarak değerlendirilmiştir. İki grup arasındaki başarı, t-testi analiziyle tespit edilmiştir. Konular anlatıldıktan sonra kavram haritası hazırlayan deney grubunun, geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu saptanmıştır (t6,48, p 0.001). Kavram haritaları zor anlaşılan bazı biyoloji konularının öğretiminde kullanılabilir kanısındayız.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of concept maps on meaningful learning of science 2.grade students to 8 biological topics presented in Biology II course has been comparatively investigated with classical method. For this purpose 140 students have been divided into two groups (70 control and 70 experimental) and the subjects have been explained with classical method in control group and concept maps have been prepared in experimental group. Before and after the application, both groups received pre-test and post–test. The data were evaluated using by SPSS 11.5 statistical program. And success relations between samplings were determined using by t-test analyzing. According to data, it has been observed that the experimental group were more successful than control group (t6,48, p< 0.001). It suggests that Concept maps can be used as teaching strategy in some difficult biology subjectsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmenliği Programı Biyoloji II Ders Konularının Öğretilmesinde Kavram Haritası Kullanımının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Concept Map Using on Student Succes in the Teaching of Biology II Subjects Presented in Science Teacher Programmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster