Muhasebe Dersine Yönelik Endişeler ve Tutumlar: Samsun Ondokuzmayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği
Özet
Özet: Muhasebe dersi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde en önemli ve öğrenciler açısın- dan en fazla zorlanılan derslerden birisidir. Bu nedenle öğrencilerin muhasebe dersi ile ilgili ile ilgili birtakım endişeleri bulunmaktadır. Bu endişeler muhasebe dersine yönelik tutumları da değiş- tirmektedir. Derse yönelik endişeler arttıkça, derse yönelik olumsuz tutumlar ortaya çıkmaktadır. Yani ikisi arasında zıt yönlü ilişki beklenmektedir. Muhasebe dersine yönelik endişe ve tutum ifadelerinin yöneltildiği anket soruları ile Ondokuz- mayıs İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda 25 adet endişe ifadesi 5 faktör altında, 28 adet tutum ifadesi de 4 faktör altında toplan- mıştır. Endişe ile ilgili faktörler ders çalışma ve sınav kaygısı, bunalma ve ayak direme, karamsar- lık, korku ve çekingenlik olarak adlandırılmıştır. Tutum ile ilgili faktörler değer vermeme, isteklilik, gereklilik ve olabilirlik olarak ifade edilmiştir. Araştırma bulgularında bayan öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha karamsar oldukları ve ders çalışma ve sınav kaygıları açısından daha endişeli oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin muhasebe dersine yönelik endişe düzeyleri arttıkça derse yönelik tutumların negatife doğru ilerlediği tespit edilmiştir. Yani endişe ve tutum arasında zıt yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Muhasebe dersinden bunalma ve derse ayak direme faktörü ile muhasebe dersine değer vermeme faktörü arasında yüksek ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yine ders çalışma ve sınav stresi faktörü ile gereklilik faktörü arasındaki ilişki de yüksek tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Muhasebe Dersi, Endişe, Tutum Abstract: Accounting course is one of the most important and diffucult courses in students case in the Faculty of Economics and Administrative Sciences. For this reason, students have some concerns about accounting course. These anxieties change their attitudes towards accounting course. When the anxieties towards the course increase, negative attitudes towards the course arise. So, a negative relationship has been expected between the two. A survey which has items of anxieties and attitudes towards accounting course has been conducted with the students in Ondokuz Mayıs University Faculty of Economics and Administrative Sciences. As a result of research, 25 anxiety items have been collected under 5 factors and 28 attitude items Elif BULUT Enstitüsü Dergisi 2015 19 (3): 293-314 have been collected under 4 factors. Factors related to anxiety have been called as study and exam anxiety, suffocation and insistence, pessimism, fear and shyness. Factors related to attitude have been expressed as consider worthless, willingness, necessity and feasibility. In research findings, it has been determined that female students are more pessimistic than male students and more worried in terms of study and exam anxiety. When anxiety levels of students towards accounting courses increase, attitudes towards the course move to negative way. So, a negative relationship between the concern and attitude has been determined. A high relationship between the factors of suffocation from accounting course and insistence to the course and the factor of consideraccounting course worthless has been determined. It has been also determined that there is a high relationship between the factor of study and exam stress and the factor of necessity. the
Kaynak
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
19Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnek16YzNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/7145