Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHarman, Gonca
dc.contributor.authorÇökelez, Aytekin
dc.date.accessioned2020-06-21T10:14:43Z
dc.date.available2020-06-21T10:14:43Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNE9UYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/7144
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının beyin temelli öğrenme ile ilgili bilgilerinin incelenmesidir. Bu nitel araştırmada öğretmen adaylarına açık uçlu sorulardan oluşan bir ölçme aracı uygulanmıştır. Veriler fen bilgisi eğitimi ana bilim dalında son sınıfta öğrenim gören 72 öğretmen adayından toplanmıştır. Ölçme aracının verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adayları beyin temelli öğrenmeyi bir öğrenme şekli olarak tanımlamış, beyin temelli öğrenmeyi beynin fizyolojisi ile ilişkilendirmiş, öğrenme sonucunda beyinde bazı değişimler meydana geldiğini ifade etmişlerdir. Beyin temelli öğrenme ortamlarının sahip olması gereken özellikleri uygulama (materyal ve aktivite, ortam, sınıf mevcudu) ve öğrenci (dikkat ve güdüleme, öğrenci aktifliği ve motivasyon, öğrencinin bireysel özellikleri, çok sayıda duyu organına hitap) ile ilgili özelliklerle ilişkilendirerek açıklamışlardır. Ayrıca beyin temelli öğrenmenin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususları da öğrenci (bireysel farklılıklar, motivasyon, dikkat, güdüleme, öğrenci aktifliği ve öğrenci bilgilerinin değerlendirilmesi), uygulama ve öğretmen (öğretmenin bilgisi ve rehberliği) ile ilgili özelliklerle ilişkilendirerek ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının yarısından fazlası ifade ettikleri bilgilere kaynak olarak kitapları ve dersleri göstermişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının beyin temelli öğrenme ile ilgili bilgilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of prospective science teachers knowledge about brain-based learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster