İnsan ilişkileri becerilerine dayalı bir eğitim programının grup üyelerinin sosyal beceri düzeylerine etkisi
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı, İnsan İlişkileri Becerilerine dayalı bir eğitim programının grup üyelerinin sosyal beceri düzeylerine olan etkisini araştırmaktır. Yöntem: Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 70 kişiden oluşmuştur. Araştırmada kontrol gruplu ön-test ve son-test modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına Sosyal Beceri Envanteri ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Bulgular: Genel olarak sonuçlar insan ilişkileri beceri eğitiminin grup üyelerinin sosyal beceri düzeylerine olumlu yönde etkilediğini göstermiştir (p.01). Benzer şekilde, insan ilişkileri beceri eğitiminin, duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal duyarlık, duyuşsal kontrol ve sosyal anlatımcılık düzeyleri üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir (p.01). Ancak, insan ilişkileri beceri eğitimi, sosyal becerinin diğer alt boyutları olan, sosyal duyarlık ve sosyal kontrol düzeyleri üzerinde etkili olmamıştır (p.01). Tartışma: Sonuç olarak, sosyal beceri düzeyi düşük bireylere gerekli psikolojik destek verilmelidir. Objective: The purpose of this study is to find out the effect of a training program which is based on human relation skills through the level of the social skills of the group members. Method: The experimental and control group of this research consist of 70 people in total. A pre-test post-test research model with control group have been used in this research. The Social Skills Inventory have applied to the experimental and control groups as pre-test and post-test. Results: The results show that the human relation skills training has positive effect on the level of social skills of the group members (p<.01). It has been observed that human relation skills training can be effective on the levels of emotional expressivity, emotional sensitivity, emotional control, social expressivity (p< .01). However, the human relation skills training has not been effective on the levels of the sub dimensions of social skills such as social sensitivity and social control (p>.01). Conclusion: In conclusion, a required psychological help should be given tok the individuals who have low level of social skills.
Kaynak
3 P/ Psikiyatri Psikoloji Psikofarmakoloji DergisiCilt
11Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVek16TT0=https://hdl.handle.net/20.500.12712/7136