Students' Views About Pedagogical Competence of Lecturers
Özet
Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının pedagojik yeterliklerine ilişkin öğrenci görüşlerini incelemek ve bu görüşlerin bazı değişkenler açısından farklılaşma gösterme durumlarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir üniversitenin eğitim fakültesi, mühendislik fakültesi, ilahiyat fakültesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileri, örneklemini ise bu fakültelerin birinci öğretim programlarının üçüncü ve dördüncü sınıfl arında öğrenim gören 792 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler 'Pedagojik Yeterlik Ölçeği' ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; "Demokratik Tutum Yeterlikleri" ile "Ders Girişine İlişkin Yeterlikler" boyutlarında öğretim elemanlarının çoğu yeterli bulunmasına rağmen "Ders Sürecine İlişkin Yeterlikler" ile "Ölçme Değerlendirme Yeterlikleri" boyutlarında öğretim elemanlarının azı yeterli bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre; "Demokratik Tutum Yeterlikleri" ve "Ölçme-Değerlendirme Yeterlikleri" boyutlarında anlamlı fark olduğu bulunurken; "Ders Girişine İlişkin Yeterlikler" ve "Ders Sürecine İlişkin Yeterlikler" için anlamlı fark olmadığı bulunmuştur. Fakülte türü ve sınıf seviyesi değişkenine göre öğrenci görüşleri dört faktörde de farklılık göstermekte iken, derse devam durum değişkenine göre öğrenci görüşleri dört boyutt a da farklılık göstermemektedir. Th e purpose of this study is to examine the students' views about faculty members' pedagogical proficiencies and to determine if these views diff er in terms of selected variables. Th e sample of the study is composed of 792 third and fourth year university students and the population of the study involves students at Faculties of Education, Engineering, Th eology, and Economics and Administrative Sciences of a university located in Turkey's Black Sea Region. Th e research data were collected by Pedagogical Competences Scale. Results revealed that students think most of the lecturers are suff icient in Democratic Att itude; however, few of them found to be suff icient in Course Process, and Measurement and Evaluation. While there were diff erences in Democratic Att itude and Measurement Assessment and Evaluation between male and female students, in other proficiencies no significant diff erences were observed in terms of students' gender. Th e views of the students diff ered in all four factors in terms of faculties and grades. However, their views in none of the four dimensions diff ered significantly according to the att endance variable.
Kaynak
Yükseköğretim ve Bilim DergisiCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBME5qWTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/6914