Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNişancı, Ahmet
dc.contributor.authorŞahin, Kemalettin
dc.date.accessioned2020-06-21T10:10:51Z
dc.date.available2020-06-21T10:10:51Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1300-8811*
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RFeE9USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6911
dc.description.abstractÜlkemizin karayolu ve demiryolu güzergahları ile hava meydanları ve liman tesislerinin bulunduğu yörelerde yer seçimi ve sonraki kullanımları sırasında trafik ve yol güvenliği bakımlarından yerşekilleri ile iklim ve hava koşullarının göz önüne alınması birinci öncelikli konular arasında olmalıdır. Özellikle bu alt yapı tesislerinin kullanımları sırasında ülkemizin iklim koşullarıyla, kısa zaman aralıklarında (üç-beş gün veya bir hafta gibi) değişen “mevsimlik hava tipleri” (veya hava durumları)’nden kaynaklanan özellikler ve bunların olumsuz etkileri, üzerinde durulmaya değer konular olarak görülmektedir. Böylece ülkemizin engebeli ve derin vadilerle yarılmış dağlık ve platoluk yörelerinden geçen yol güzergahları boyunca, özellikle kış günlerinin donlu, sisli, kar yağışlı vb. gibi hava koşulları nedeniyle kapanan veya yol güvenliğinin tehlikeye girdiği kesimleri ile kazaları afet şekline dönüştüğü yerlerin haritalanması uygulamaya dönük çalışmalar arasında yer almalıdır. Örnek olması bakımından, Samsun ili toprakları içinde ele alınacak böyle bir çalışmada amaç, karayolu ve demiryolu güzergahları üzerinde “risk” teşkil edebilecek arazi kesimleri ile “Karadeniz etkili nemli-ılıman iklim tipi”nin egemen olduğu yörede ulaşım yolları ve hava meydanı ile liman tesislerinin bulunduğu kesimlerde beklenmedik hava şartlarının doğurduğu olumsuz etkileri üzerinde durmak; alınacak önlemleri etkin kılmaktır.en_US
dc.description.abstractThe topography with climate and weather conditions are an factor in the determine of railway, roadway lines, and airport with harbour facilities. The climate of Turkey and in the short-time flections “seasonal weather types“(or weather conditions) is an important subject in the construction of in structure (harbour, airport, railway and roadway). Mountains plateau, and narrow valley, where especially the roads close due to frosty, foggy, and snowy, should be mapped. Because, these are places that road safety is risky, and accidents is disastrous. The objectives of this study were to take measures and emphasize the negative effects of unexpected weather conditions in the railway, roadway, airport and harbour in Samsun province, in which humidity-warm temperature climate type is effective.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTrafik ve Yol Güvenliği ile Yerşekilleri ve Hava Koşulları Arasındaki İlişkiler: Samsun Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Relations Between Weather and Topography in Traffic and Road Safetyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage467en_US
dc.identifier.endpage480en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster