• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretimde Türkçe Programında Tiyatronun Nedeni, Nasılı

Tarih

2005

Yazar

Bulut, Ali
Sönmez, Kamil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Günümüzde izleme ve dinlemenin önemi giderek artmakta ve çağdaş eğitim sistemleri görselliği öğretim programlarında ilk sıraya koymaktadır. Görerek ve işiterek öğrenme, öğretimde kalıcılığı sağlarken insan yaşamının büyük bir bölümü izleme ve ardından dinleme üzerine şekillenmektedir. Buna rağmen, eğitim sistemimizde izleme ve dinleme öğretiminin tam olarak yer almadığı görülür. Tiyatro, Türkçe öğretiminde en kullanılışlı yöntem ve tekniklerden biridir. Gerek sözlü anlatım, gerekse de sözsüz anlatımın geliştirilmesinde, anlama-anlatma açısından tiyatro, ders programlarında yer bulamamaktadır. Tiyatro,sadece anadili öğretiminde değil; sanat eğitiminde de vazgeçilmez bir eğitim-öğretim aracıdır, insan davranışlarını anlamada ve kendini ifade etmede, çevresini anlamada, yaşamı anlamlandırmada ve ülkelerin gelişmişlik düzeyini yansıtmada önemli bir paya sahip olan tiyatronun, bu inceleme yoluyla, Türkçe öğretim programı ve diğer ders programlarında, hem anadili hem de sanat eğitimi açısından nasıl ve neden yer bulması gerektiğine değinilmektedir.
 
Today the importance of watching and listening is growing rapidly and contemporary Educational programes give emphasis to visuality in teaching programes. While learning therough and hearing provides performance in teaching, a greater part of human life is shaped watching and then listening. Despite all these , in our educational system teaching watching and listening skills are not used totally. Theatre is one of the most useful methods-and tecniques in teaching Turkish language. However the theatre cannot take place in either verbal communication or nonverbal communication and curriculum designs due t oto comprehension and narration. It is a unique teaching and learning tool in not only firs language learning but also in art education. It has an important role in understanding human behaviour and environment, self-expression, interpreting life and-reflecting the level of devolopment of countries. This study investigates why and how theatre should take place in Turkish language teaching programs and other course curriculum in terms of both firt language and art education.
 

Kaynak

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

19

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZM05EUTA=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6909

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.