Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.contributor.authorAksan, Zeynep
dc.contributor.authorYenikalaycı, Nisa
dc.date.accessioned2020-06-21T10:10:42Z
dc.date.available2020-06-21T10:10:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.450030
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeU5EYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6885
dc.description.abstractIt has been aimed with this study that the elementary school students’ awarenessrelated to the environment is determined. The survey model has been used in theresearch, and the sampling consists of 60 students in total that they receive theireducation at the forth grade at a state elementary school on Turkey’s north part.“Elementay School Awareness Scale” which was developed by Yıldız Yılmaz andMentiş Taş (2017) has been used as the data collection tool in the research. The scaleconsists of 35 items and 4 aspects. The data which was obtained in the research wasanalyzed as the percentage (%) and frequency (f). As a result of the research, it canbe said that the elementary school students had the high awareness on theenvironment when it is considered that they had the points in the ElementaryEnvironment Awareness Scale related to the Elementary School Students.Furthermore, the research results reveal that the elementary school students havesome deficient and incorrect knowledge. In the research, it is interesting to note thatthe students state that electricity is an consumable energy source. In addition, it isthought that the reason why students do not decide on membership of civil societyorganizations such as TEMA, which carries out studies related to erosion, forestationand conservation of natural assets, is not aware of these institutions.en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile ilkokul öğrencilerin çevreye yönelik farkındalıklarının belirlenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmış olup örneklemini,Türkiye’nin kuzeyinde bir devlet ilkokulunun 4. sınıfta öğrenim görmekte olantoplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, YıldızYılmaz ve Mentiş Taş (2017) tarafından geliştirilen “İlkokul Çevre Farkındalık Ölçeği”kullanılmıştır. Ölçek, 35 madde ve 4 boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilenveriler, yüzde (%) ve frekans (f) olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, ilkokulöğrencilerinin İlkokul Çevre Farkındalık Ölçeğinden aldıkları puanlar göz önünealındığında çevreye yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu söylenebilir. Ayrıca,araştırma sonuçları ilkokul öğrencilerinin eksik ve yanlış bilgiye sahip olduğunuortaya koymaktadır. Araştırmada, öğrencilerin elektriğin tükenebilir bir enerjikaynağı olduğunu belirtmesi ilginç bir sonuçtur. Ayrıca, öğrencilerin erozyonlamücadele, ağaçlandırma ve doğal varlıkları koruma ile ilgili çalışmaları yapan TEMAgibi sivil toplum kuruluşlarına üye olma konusunda karar vermemelerinin nedenininbu kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olmadıkları şeklinde düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.17679/inuefd.450030en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Determination on the Elementary School Students’ Awareness Related to the Environmenten_US
dc.title.alternativeİlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage425en_US
dc.identifier.endpage438en_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster