Rafadan Tayfa Çizgi Filminin Milli ve Evrensel Değerler Açısından Değerlendirilmesi
Özet
Bu Araştırmada “Rafadan Tayfa” adlı çizgi filmin millive evrensel değerler açısından değerlendirilmesiamaçlanmıştır. Doküman incelemesine dayananaraştırmada filmin 20 bölümü incelenmiştir. Verilerinanalizinde Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmışolan kök değerlerden hareketle oluşturulan “içerikdeğerlendirme formu” kullanılmıştır. Filmde içeriğin ençok hangi değerlerle ilişkilendirildiği frekans ve yüzdeile sayısallaştırılarak sunulmuştur. Verilerin analizinde,evrensel değerlere ilişkin görsel sunumun millideğerlerin iki katı olduğu; milli değerlere ilişkin,gelenekler, mekanlar, kültürel miras, milli ve dinibayramlar; evrensel değerlere ilişkin, yardımseverlik,sevgi, saygı, dostluk değerlerinin ön plana çıktığı; millive evrensel kök değerlerin tamamına değinildiğigörülmüştür. Bu doğrultuda filmin değerler üretimi veaktarımı konusunda ciddi bir rol üstlendiği söylenebilir. The This research aims at evaluating a popular cartoonnamed “Rafadan Tayfa” in terms of national anduniversal values. Based on document analysis, 20episodes were analyzed. During the analysis, a“content evaluation form” based on fundamentalvalues of the Ministry of National Education (MEB)was used. The content is related with values and therelationship between the content and the value ispointed out with frequencies and percentage. As aresult of the analysis, it can be stated that visualrepresentation of universal values is twice as much thenational values. Traditions, places, cultural heritage,national and religious holidays about national valuescome into prominence and helpfulness, love, respectand friendship are distinguished as universal values.Accordingly, it can be put forward that the cartoon hasa significant role in producing and transmissingvalues..
Kaynak
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
20Sayı
Özel SayıBağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJME56TXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/6884