Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİncebacak, Belgi?N Bal
dc.contributor.authorErsoy, Esen
dc.date.accessioned2020-06-21T10:10:41Z
dc.date.available2020-06-21T10:10:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.346509
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJNU1qVTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6881
dc.description.abstractÇalışmanın amacı 7. sınıf ortaokul öğrencilerinin PISA soruları karşısında muhakemebecerilerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim dönemi baharyarıyılında gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Türkiye’nin Karadeniz bölgesindebulunan bir ilden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 51 öğrencioluşturmaktadır. Bu çalışmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerinproblemleri çözerken ortaya koymuş oldukları muhakeme becerileri içerik analizi ileçözümlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak PISA (Program for InternationalStudent Assessments) Örnek Problem Çözme Sorularından (2015) normal üniteler adlıbölüm 1’den Enerji Gereksinimleri adlı problem kullanılmıştır. Bu problem ikibölümden oluşmaktadır. Uygulanan problemlerden elde veriler NAEP’in (2002)matematiksel muhakeme ve problem çözme becerisi kriterlerine göre değerlendirerekanaliz edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde öğrencilerin problem çözmestratejilerini, probleme ait verileri ve istenilen ile ilişkili matematik bilgilerini kullanıpkullanılmadığını belirlenmesi aşamasında öğrencilerin probleme ait verileri yazdıklarıve istenilenleri net bir şekilde belirledikleri görülmektedir. Ayrıca öğrencilerinistenilenler ve verilenler arasında matematiksel bir ilişki kurarak bilgilerinikullandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin muhakeme becerilerini kullanıpkullanmadıklarının incelendiği ikinci adımda öğrencilerin problemi çözerkentümdengelime dayalı, tümevarıma dayalı, istatiksel ve orantısal muhakemebecerilerini kullandıkları görülmektedir. Son aşama değerlendirildiğinde iseöğrencilerin problemin çözümünden sonra çözümün uygunluğu ve doğruluğu ile ilgilikarar verebilme esnasında öğrencilerin çoğunluğunun çözümlerinin doğruluğunukontrol ettiklerini ve doğru olup olmadığını belirlemek için sağlama yaptıklarıbelirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe objective of the study is to reveal the mathematical reasoning skills of 7th gradesecondary school students towards PISA questions. This research has been conductedduring the academic year of 2016-2017. The study was carried out with 51 students intotal, from a province in the Black Sea region of Turkey by using random samplingmethod. Case study method was employed in this study. The reasoning statementsexpressed by students during problem-solving were analyzed via content analysismethod. The problem called Energy Needs from the Chapter 1 of normal units, whichis named Problem Solving Questions from PISA (Program for International StudentAssessments) (2015), as the data collection tool for the study. This is a two phasedproblem, which includes two separate problems. The problems were evaluated andanalyzed according to mathematical reasoning problem solving skills of NAEP (2002).In the first phase, which determines whether students use problem-solving strategies,the data related to the problem, and the related mathematical information, thefindings suggest that the students wrote down the data related to the problem andclearly determined what was expected from them. It was observed that the studentsused their knowledge by mathematically associating what was expected from themwith the information provided in the problem. In the second phase, which determineswhether students use reasoning skills, the findings suggest that students used theirinductive, deductive, statistical, and proportional reasoning skills while solving theproblems. In the third and last phase, which determines whether students havedelivered the correct decision on their solution's convenience and accuracy aftersolving the problem, it is observed that majority of the students checked the accuracyof their solution and crosschecked to determine whether they correctly solved theproblem.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17679/inuefd.346509en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin PISA Soruları Karşısında Muhakeme Etme Becerilerien_US
dc.title.alternativeReasoning Skills of Secondary School Students Towards PISA Questionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage269en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster