Show simple item record

dc.contributor.authorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorAtlı, Işıl
dc.date.accessioned2020-06-21T10:10:40Z
dc.date.available2020-06-21T10:10:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVME1qYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6879
dc.description.abstractBu çalışma 2006-2007 akademik yılında, Türkiye'de ilköğretim okullarındaki öğrencilerin İngilizceye ve İngilizce derslerine karşı olan tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, ilköğretim birinci kademede İngilizceye yeni başlayan 4. sınıf öğrencileri ile sınırlı tutulmuştur. 4. sınıf öğrencilerinin İngilizceye ve İngilizce derslerine karşı olan tutumlarını belirlemek için iki sormaca geliştirilmiştir. Elde edilen veriler, 4. sınıf öğrencilerinin büyük bir bölümünün İngilizce dil becerilerine, ders araç-gereçlerine ve etkinliklere karşı tutumlarının olumlu olduğunu ve öğrencilerin İngilizceye karşı olan tutumlarının becerilere ve öğrenme ortamına göre farklılık gösterdiği göstermiştir. Cinsiyetler açısından öğrencilerin dil tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştıren_US
dc.description.abstractThis study has been conducted in fourteen 4th graders’ classrooms in Turkish curriculum laboratory elementary schools in seven cities of Turkey during the academic year 2006-2007 in order to find out young language learners’ attitudes towards English and English lessons in Turkish elementary schools. To determine young language learners’ attitudes towards English language inside and outside the classroom, two questionnaires have been developed. The findings of the study have revealed that the pupils seem to have developed positive attitudes towards English language skills and sub skills, materials, the course book, and activities. It has been found out that the attitudes of the pupils change significantly according to language skills and learning environment. There is not a significant difference in the attitudes of pupils towards English according to genderen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye'deki İlköğretim Öğrencilerinin İngilizce'ye Karşı Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeTurkish Young Language Learners’ Attitudes Towards Englishen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage266en_US
dc.identifier.endpage278en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record