• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye ve Güney Kore Biyoloji Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Date

2015

Author

Güneş, M. Handan
Aksan, Zeynep

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, Türkiye ve Güney Kore'de uygulanan biyoloji dersi öğretim programları karşılaştırılarak iki program arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Türkiye ve Güney Kore eğitim sistemi, kullanılan öğretim programının yapısı, amaçları, öğretim programında temel alınan yaklaşım, ölçme ve değerlendirme süreci, öğrenme alanları ve ünite içeriği açısından karşılaştırılmıştır. Öğretim programları ve eğitim sistemleriyle ilgili literatür taramasıyla elde edilen bilgiler üzerinde doküman analizi yöntemi ile karşılaştırmalar yapılarak araştırma için gerekli veriler elde edilmiştir. Çalışma sonucunda; programların kapsadıkları sınıf seviyeleri, programın yapısı ve amaçları öğrenme alanları, öğrenme alanları ve ünitelerin sınıflara dağılımı, öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreci bakımından farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.
 
This study was conducted in order to reveal the similarities and differences between the two programs by comparing the biology courses programs in Turkey and South Korea. Turkey and South Korea education systems were compared in terms of the structure of the curriculum used, the goals, the underlying approach in curriculum, assessment and evaluation process, learning areas and units content. The necessary data for the research was obtained by comparing with the document analysis method on the information obtained by the literature related to teaching programs and the education systems. As a result; it was determined that programs have showed differences in terms of the grade levels they cover, the program's structure and objectives, learning areas and unit distribution to the classroom, teaching-learning and evaluation process.
 

Source

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

33

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJNU9UVTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6875

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.