• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kimyasal Tepkime Hızına Etki Eden Faktörlerin Çalışma Yaprağı ile Öğretiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısına Etkisi

Tarih

2015

Yazar

Çelikler, Dilek
Aksan, Zeynep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı kimyasal tepkimenin hızına sıcaklığın, katalizörün ve derişimin etkisi ile ilgili hazırlanan çalışma yapraklarının öğretim açısından etkinliğini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 58 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. 22 soru içeren KR-20 (Kuder Richadson-20) güvenirlik katsayısı 0.723 olan KBT çalışma öncesi ön test, çalışmanın bitiminde son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS istatistik paket programı kullanılarak Mann Whitney U, Wilcoxon işaretli sıralar testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, çalışma yapraklarının uygulandığı deney grubunun geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu belirlenmiştir (U273.500; p .05).
 
The aim of this study is to evaluate the activity of the worksheets prepared related to the effect of temperature, catalyst and concentration on chemical reaction rate in terms of teaching. This sample study was carried out with 58 Pre-Service Elementary Science Teachers studying in Science Education Department in Faculty of Education, Ondokuz Mayıs University. In the study, quasi-experimental method with experimental and control group was used. SAT (Subject Achievement Test), whose reliability coefficient was found to be 0.723 and containing 22 questions, was used as pre-test for prestudy and post-test at the end of the study. The data obtained was analyzed by Mann Whitney U, Wilcoxon signed ranks tests being used SPSS statistics package programme. As a result of the study, it was determined that the experimental group which was applied worksheets was significantly more successful than the control group which was applied traditional method (U273.500; p< .05).
 

Kaynak

Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Cilt

0

Sayı

15

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJNU5UTXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6677

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.