657 Sayılı Kanunun 68/B Bendi Kapsamında Üst Derecelere Atanmalarda İdarenin “Takdir Yetkisinin” Analizi
Özet
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurlarınmemuriyete başlangıç derece ve kademeleriile yükselebilecekleri azami derece ve kademelerisarih bir şekilde izah etmiş olup; kamukurumlarında çalışmakta olan memurların genelitibarı ile üst derecelere ilerleme usullerinin, heryıl bir kademe ve üç yılda da bir derece alma suretiylegerçekleşeceğini ifade edilmiştir. Normalşartlarda her yıl bir kademe ve üç yılda da birderece alma suretiyle gerçekleşeceğini ifade edilenbu süreç yine aynı Kanun kapsamında belirlişartlara sahip olunduğu takdirde, memurlarınbulundukları kadro derecesinin üstündeki kadrolaraatanması da mümkündür. Bu şekilde üstderecelere atanan devlet memurları maaşlarınıüst derecelerden alabilmekte ve kazanılmış hakaylık derece ve kademeleri daha önceki mevcutderecesine göre ilerleyebilmektedir. Civil Servants Law, no. 657, clearly explainsthe employment start ranks and levels of civilservants, and the highest ranks and levelsthey can be appointed, and further lays downthe rules for the appointment, which is a levelincrease for each year and a rank increase inevery three years. Having said that, it is stillpossible to be appointed to higher ranks undercertain conditions according to the Law. Thosewho have been exceptionally appointed to higherranks in accordance with the said rules wouldreceive wages of that particular rank, howeverstill have the previous rank’s rights and benefitsin terms of retirement.
Kaynak
Vergi RaporuCilt
0Sayı
231Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMk1UYzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12712/6646