• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanat Eğitiminde Kamusal Algı, Kamusal Diyalektik

Tarih

2016

Yazar

Aslan, Hasbi

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Sanat, bireye düşünceleri ve yaşantıları yolu ile kültürel adaptasyonu sağlayan bir olgudur. Birey ve toplumu kurgulayan kültürel bağlamları Walter Benjamin'in (1995) sözünü ettiği teknik gelişmelerin algısal etkileri ve tüketim olgusuyla günümüz bireyine atfedilen fenomenizmin öngördüğü yaşam biçimleri sanat ve eğitimine yönelik dönüşümlere yön vermek için yeterlidir. Bu araştırmada, Türkiye'de merkezi sınavlarla biçimlendirilen eğitim sürecinde orta öğretimdeki görsel sanatlar eğitiminin kamusal algı düzeyi incelenmiştir. Araştırma evreninde Samsun'da Anadolu Lisesi ve Ticaret Lisesi'nde öğrenim gören, ortaöğretim çağındaki bireylerin görsel algı, görsel iletişim, okuryazarlıklar, görsel kültür, estetik, tasarım, endüstriyel tasarım, medya, sanat ve eğitimi ile renklerin günlük yaşamdaki önemi hakkındaki bilişsel düzeyleri ve deneylerinin anket yöntemi ile ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonuçları, Türkiye'nin sanat eğitiminin sadece yetenekle ilişkili görülen naif algısı ve hobi öngörüsünü dönüştüremeyen muhafazakâr yapısı, pedagojiye ek olarak kültürel ve endüstriyel gelişmelerin gerisinde kalan bir toplumsal algıyı yansıtması bakımından değerlendirilmesi gereken ipuçlarını ortaya koymaktadır. Bu bakımdan araştırma, ülkemizdeki kurumsal ve kamusal sanat eğitiminin düzeyi ve diyalektiği açısından yapılabilecek değerlendirmelere katkı sağlayabilecek sonuçları kapsamaktadır.
 
Art is a concept that provides the cultural adaptation via the individual's thoughts and life experience. Cultural contexts constructing individual and society are enough to guide the transformations oriented art and education of the life styles that were predicted by fenomenism that attributes contemporary individual with perceptual effort and consumption concept of technical developments mentioned by Walter Benjamin (1995). In that study, the public perception level of the art education in Turkey during high school period that is formed by central exams, was analysed. In the world of this study, that being evaluated the tests and cognitive levels about the importance of colours in the daily life and also visual perception, visual communication, literacies, visual culture, aesthetic, design, industrial design, media, art and its education of the individuals who are in the age of high school ,who attend to Anatolian High School and Trade High School in Samsun, with the survey method are aimed. The results of the study express the clues that are needed to be evaluated in terms of reflecting a social perception that is outdated by the cultural and industrial improvement in addition to pedagogy and also in terms of the perception of Turkey's art education that is associated with only talent and the conservative structure that can't transform the hobby prediction. Therefore, that study includes the results that will be able to contribute the possible evaluations which will be done for the institutional and public art education level and dialectic in our country.
 

Kaynak

Milli Eğitim

Cilt

45

Sayı

209

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNE1ERTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6645

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.