Show simple item record

dc.contributor.authorBayraktar, İrem
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:24Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprNU56Z3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6590
dc.description.abstractBu çalışmada, çocuklar için yazdığı kitaplarla dikkat çeken ve çoksayıda ödül alan Andrew Clements’in eserleri incelenmiştir. ÇalışmadaClements’in Bunun Adı Findel, Konuşmak Yok ve Kaybedenler Kulübüeserleri incelenmiştir. Bunun Adı Findel kitabında sözcüklerin nasıloluştuğunu sorgulayan; Konuşmak Yok kitabında konuşmamanın nasılolduğunu merak eden; Kaybedenler Kulübü’nde ise kitap okumak içinmücadele veren çocukların hikâyesi anlatılmaktadır. Kitaplarda sorularve cevaplar; sorunlar ve çözümler ön plana çıkmaktadır. Çocuk okurlartarafından dil üzerine bir kez daha düşünmeye fırsat vermesi nedeniyledilin inceliklerini, zenginliklerini, sınırlarını kısacası dilin doğasınıişleyen bu yazınsal metinlerin incelenmesi önemli görülmektedir.Bu kitaplar, dil konusunu çocukların anlayabileceği şekilde farklıyönleriyle işlemesi nedeniyle seçilmiştir. Çalışmada, doküman incelemesiyöntemi kullanılmıştır. İncelenen eserler, çocuklarda dil konusuna farklıbakış açısı kazandırma imkânı tanıdığı için önemli görülmektedir.Kitaplardaki dil konularını incelemek üzere dil bilimi, dil felsefesi veeğitim felsefi alanlarından faydalanılmıştır. İncelenen eserlerde, dil bilimive dil felsefesinin araştırma alanlarına ve tartışma konularına çocuklarıhazırlayabilecek bir içerik olduğu görülmektedir. Aynı zamandaincelenen eserlerde ön plana çıkan sorular çocuk okurlar için dil ile ilgilibaşka soruların sorulmasına da imkân tanıyabilecek niteliktedir. Bunedenle kitaplarda bahsi geçen ve ilgi çekici olan dil konusu nedeniylebu kitaplarınen_US
dc.description.abstractIn this study, the works of Andrew Clements, which attractedattention with the books he wrote for children and received many awards,were examined. In this study, Clements’s Bunun Adı Findel, KonuşmakYok and Kaybedenler Kulübü, were examined. The story of children whoquestion how words are formed in Bunun Adı Findel, wonder how not tospeak in Konuşmak Yok, struggle to read books in Kaybedenler Kulubü istold in this work. Questions and answers; problems and solutions cometo the fore in these books. So, these literary texts, which deal with theintricacies of the language, its richness, its limits and the nature of thelanguage, are seen as important in terms of giving the opportunity tothink once again on the language by children readers.These books have been selected because they work the topic“language” in a way that children can understand. Document reviewmethod was used in the study. The works examined are consideredimportant because they allow children to think on language. Linguistics,language philosophy and educational philosophical fields were used toexamine the linguistic issues in the books. In the studied works, it canbe seen that linguistics and language philosophy are the content that canprepare children for research areas and discussion topics. At the sametime, the questions that are mentioned in the works examined allow toask other questions about language for children. That’ why, it is thoughtthat it would be useful to include these books in the reading lists due tothe language subject mentioned in the books.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.14600en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleClements’in Çocuk Kitaplarında “Dil” Konusunun İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of “Language” in Children Books of Clementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record