• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aristoteles Felsefesinde Hayvansal Hareket ve Hayvansal Birlik Sorunu

Tarih

2017

Yazar

Avcan, Aslı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Aristoteles, Fizik adlı eserinde hayvanı, kendi kendine hareket eden bir varlık olarak tanımlar. Öte yandan, biliyoruz ki hayvan sadece kendi kendine hareket etmez aynı zamanda dışarıdan aldığı hareketlere de maruz kalır. Dolayısıyla bir anlamda hareket ettiren diğer anlamda hareket edendir. Öyleyse hayvanın bir öz olduğunu unutmadan hangi noktaya kadar kendi kendine hareket eden bir varlık olduğunu açıklamak gerekir. Burada asıl cevap verilmesi gereken, nefes alan, beslenen, büyüyen, algılayan, arzu eden, yer değiştiren hayvanın bütün bunları yaparken birliğini nasıl muhafaza ettiği sorusudur.Bu makalenin amacı hayvansal birliğin Aristoteles'in Ruh Üzerine eserinde ifade ettiği gibi madde-biçimsel bir bileşik olduğunu yadsımadan aynı zamanda dinamik ve organik bir birlik olduğunu göstermektir ve bu birliği sağlayan ilkeyi veya ilkeleri ortaya koymaktır.
 
Aristotle in his work Physic defines animal as a self-moving being. On the other hand, we know that animal does not only by itself; it is also affected from external motions. Consequently it is the mobilizer and the mobilized. Therefore the extent of the animal's self-moving nature should be explained. Besides it should not be overlooked that the animal is a substance. In this case the essential question to be answered is, how the animal maintains its unity while it breathes, feeds, grows, perceives, desires and relocates.The aim of this article is to explain animalistic as a dynamic and organic unity without disregarding the fact that it is also a compound of matter and form as mentioned in the work of Aristotle, On The Soul, and to put forth the principle or principles that forms this unity.
 

Kaynak

Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları

Cilt

0

Sayı

34

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRM016azBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6576

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [1]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.