Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzden, Aybike Tuba
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:15Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1301-8752
dc.identifier.issn1309-6338
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17065/huniibf.448656
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU16SXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6535
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan gelişmeler, ürün çeşidinin artmasını kolaylaş-tırırken aynı zamanda bilgiye hızlı ve kolay ulaşabilen, daha seçici tüketicileri yaratmıştır. Bu durum, işletmelerin ürün konumlandırırken hedef pazarlarını doğru seçmelerinin giderek önem kazanmasına neden olmaktadır. Mevcut çalışma, tüketicilerin yaşam tarzları ile statü tüketimi eğilimleri ile ilişkisini, aynı zamanda bu tüketicilerin kişisel özelliklerinin statü tüketimi eğilimlerine etkisini incelemek amacıyla tasarlanmıştır. Ankara ve Samsun şehirlerinde 415 tüketici ile yürütülen çalışmada anket formu kullanılmıştır. Araştırmada yaşam tarzları ölçek alt boyutları bağımsız, statü tüketimi ölçeği ise bağımlı değişken olarak tanımlanarak bir yapısal eşitlik modeli kurulmuştur ve tüketicilerin yaşam tarzları ile statü tüketim eğilimleri arasında istatistikî olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin statü tüketimi eğilimleri ile eğitim durumları, medeni durumları ve meslekleri arasında ilişki olduğu görülmüştür. Buradan hareketle bu çalışma, ürünlerini statü tüketimine yönelik konumlandıran işletmelerin, tüketicilerin yaşam tarzlarını, kişisel özelliklerini ve mesleklerini dikkate alarak alternatif hedef pazar oluşturabilmeleri açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractWhile technological advances have paved the way for an increase in the range of products, they have also created more selective consumers who can reach information easily and quickly. This has caused it to become more and more important for businesses to choose their target markets correctly while positioning their products. The present study is designed to examine the association between consumers’ life styles and their status consumption tendencies and at the same time to examine the effects of these consumers’ characteristics on their status consumption tendencies. A questionnaire is used in the study which is conducted with 415 consumers from Ankara and Samsun. In the study, a structural equation model is built in which life styles scale sub-dimensions are defined as independent variable and status consumption scale is defined as dependent variable and statistically significant association is found between consumers’ life styles and their status consumption tendencies. In addition, the results of the study show that there is an association between consumers’ status consumption tendencies and their educational status, marital status and occupation. Thus, this study is important in terms of businesses which position their products in line with status consumption in terms of creating alternative target markets by taking into consideration consumers’ life styles, characteristics and occupations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17065/huniibf.448656en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTüketici Yaşam Tarzları ile Statü Tüketimi İlişkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on the Relationship Between Consumer Life Styles and Status Consumptionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage517en_US
dc.identifier.endpage546en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster