Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇebi, Mehmet
dc.contributor.authorEliöz, Murat
dc.contributor.authorAkbuga, Ekrem
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:10Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14456
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBeE9Ea3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6504
dc.description.abstractBu çalışma sporcuların damgalama düzeylerini belirlemek üzereyapılmıştır.Araştırma Samsun ilinde Yaşar Doğu Spor BilimleriFakültesi’nde ulusal düzeyde aktif olarak spor yapan 24 boksör, 21yüzücü, 22 milli takım güreşçisi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi EğitimFakültesi’nde öğrenim gören sedanter 21 birey olmak üzere toplam 88katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sporcu vesedanterlere Yaman ve Güngör (2013) tarafından geçerlilik güvenirlilikçalışması yapılmış olan Damgalama (Stigma) Ölçeği uygulanmıştır.İstatistiksel işlemlerde tek yönlü Anova ve LSD testleri kullanılmıştır.Damgalama puanları milli güreşçilerde 46,18 puan, yüzücülerde56,48 puan, boksörlerde 59,79 puan ve sedanterlerde 58,76 puanolarak bulunmuştur. Test sonucunda milli güreşçilerin sedanterler,boksör ve yüzücülerden daha düşük puana sahip olduklarıbulunmuştur (p0,001). Milli sporcular hem antrenmanlarında hem demüsabakalarda gösterdikleri mücadelelerle psikolojik dirençlerinigeliştirirler. Milli sporcular mücadeleler sırasında farklı kültür vemilletlerden sporcular ile karşılaştıkları için kazanma ve kaybetme ileavantajlı-dezavantajlı durumları birlikte yaşayabildikleri, fairplayolgusuna sahip çıkmaları gerektiğini tecrübe ettiklerinden ve buyaşanmışlıkları ile empati geliştirdikleri ve ayrımcılık, dışlama,etiketleme, önyargı gibi damgalama davranışlarından uzaklaştıklarınısöyleyebiliriz.Sonuç: Sporcular ve sedanterlerin damgalama puanları düşükolmakla beraber milli güreşçilerin daha düşük olduğu bulunmuştur. Sporcuların damgalama puanlarının düşürülmesi ve olumlu kişiliközelliklerinin artırılması için ulusal ve uluslararası düzeyde kamplara vemüsabakalar katılımlarının artırılması veya milli olma imkanlarınınonlara sunulması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the stamping levels of theathletes. The study was carried out with a total of 88 participants,including 24 boxers, 21 swimmers, 22 national team wrestlers and 21sedentary students studying at the Ondokuz Mayıs University Facultyof Education. Stamping (Stigma) Scale (2013) completed by Yaman andGüngör as approved of its validity and reliability was applied to theathletes and sedenteries participating in the research. The scale is 5-point Likert-type and there is no reverse scoring item. The highest pointmay be conducted from the score is 22 while the lowest score is 10.Before the start of analyzing with the conducted data through normalityhypothesis (Kolmogorov-Smirnov) as the data were in accordance withnormal distribution (p0,05), it was conducted to apply a parametrictest. ANOVA was used for comparison of groups and Tukey multiplecomparison test was used to determine the difference. As a result of thetest, it was found that national wrestlers had lower scores thansedentary, boxer and swimmers (p 0.001).Consequently, nationalathletes develop their psychological resistance through their strugglesboth in their training and competitions. Therefore, during thesestruggles, we can say that they experience win-loss and advantageous-disadvantaged situations together because of facing with athletes fromdifferent cultures and nations, they also experience that they need tomake a claim of the phenomenon of fair play. As well as the empathydeveloping through these experiences, we may say that they move awayfrom stigmatization behaviors such as discrimination, exclusion,labeling and prejudice. Ultimately, being aware of and experiencing canprevent stigma.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.14456en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleSporcularda Damgalamaen_US
dc.title.alternativeStigma Among Athletesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage395en_US
dc.identifier.endpage403en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster