Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Kadir
dc.contributor.authorŞenel, Mahmut Can
dc.contributor.authorKoç, Erdem
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:09Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-3762
dc.identifier.issn2149-1585
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBNU5ESTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6498
dc.description.abstractSanayileşme, bir bölgede sanayi faaliyetlerini ön plana çıkarmak için yapılan sosyal, ekonomik ve mühendisliğeilişkin çalışmaların tümü olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde gelişmiş ekonomilerin aynı zamandasanayileşmiş ülkeler olmaları, sanayileşme ile ekonomik gelişme arasında çok yakın bir ilişkinin olduğunugöstermektedir. Sanayi sektörü; imalat sanayi sektörü, hizmet sektörü, inşaat sektörü ve perakende ticaretsektörü gibi alt sektörlerden oluşmaktadır. Bu çalışmada, perakende ticaret sektörünün ülkemizdeki durumuanaliz edilmiştir. Bu analiz, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayınlanan Parekende Ticaret Endeksideğişimi incelenerek gerçekleştirilmiştir. Perakende Ticaret Endeksi; Perakende Satış Hacim Endeksi vePerakende Ciro Endeksi’nden oluşmaktadır. Yürütülen değerlendirmeler neticesinde, Perakende Satış HacmiEndeksi (PSHE) ve Perakende Ciro Endeksi (PCE)’nin her yıl giderek arttığı ve perakende ticaret sektörününher yıl yaklaşık %10-15 büyüdüğü sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIndustrialization is defined as all social, economic and engineering studies to prioritize industrial activities in aregion. In today's world, developed economies are industrialized countries at the same time. This situationindicates a very close relationship between economic development and industrialization. Industry sector iscomposed of manufacturing industry sector, service sector, construction sector, and retail trade sector. In thisstudy, the state of retail trade sector in our country has been analyzed. This analysis performed by investigatingthe variation of Retail Trade Index (RTI) which was published by Turkey Statistical Institute (TSI). Retail TradeIndex (RTI) consists of Retail Sales Volume Index (RSVI) and Retail Turnover Index (RTI). As a result of thisstudy, it was determined that Retail Sales Volume Index and Retail Turnover Index (RTI) has graduallyincreased day by day. Also, it was concluded that the retail trade sector has grown by about 10-15% each year.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.titlePerakende Ticaret Sektörünün Türkiye’deki Genel Durumuen_US
dc.title.alternativeThe General State of Retail Trade Sector in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage502en_US
dc.identifier.endpage515en_US
dc.relation.journalAkademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster