• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Değerlendirilmesi

Tarih

2017

Yazar

Çavuşoğlu, Figen
Altay, Birsen
Nuriyeva, Gülşat
Öngör, Buket

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisinin incelenmesi amacıylatanımlayıcı olarak yapılmıştır.Yöntem: Araştırmanın evrenini bir ilköğretim okulunda okuyan 6,-7,ve-8. sınıf öğrencilerinden oluşantoplam 237 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçimi yapılmayıp evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiş 189öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak çevre bilgi testi ve çevre tutum ölçeğikullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 12.761.02 olup %50.3’ünün erkek olduğu, çevre bilgi testpuanlarının 18.116.50, çevre tutum puanlarının ise 102.6611.47 olduğu bulunmuştur. İstatistiksel incelemesonucunda kızların çevre bilgi puanı ve çevre tutum puanının yüksek olduğu ve aralarındaki farkın daistatistiksel olarak anlamlı olduğu, ayrıca sınıf dereceleri ile çevre bilgi puanı arasında da anlamlı bir ilişkiolduğu görülmüştür. Çevre bilgi testi ile çevre tutum puanı arasında yapılan korelasyon testine göre aralarındapozitif yönde zayıf bir ilişki olduğu saptanmıştır.Sonuçlar: Sonuçlara göre kızların çevreye yönelik bilgi ve duyarlılıkları daha yüksek düzeydedir.Okullarda çevre ile ilgili bilgilendirmeler ve etkinlikler yapılırken kız öğrencilerin akran eğitimi şeklinde desteğiile özellikle erkek öğrencilere yönelik, daha dikkat çekici teknikler kullanılmalı ve katılmaları için teşvikedilmelidir. Bilgi ve tutum arasındaki ilişkiye dayanarak, bilgi düzeyini arttırmak için derslerde daha fazla önemverilmesi önerilebilir. Halk sağlığı hemşireleri olarak okul sağlığı uygulamalarında bu konuya daha fazla yerveren çalışmalar planlanmalıdır.
 
Aim: The aim of this descriptive study is to analyze environment attitude and knowledge of primaryeducation students.Method: The universe of the study consists of 6th, 7th and 8th graders in a primary school. Samples werenot chosen, the study was completed with 189 students. Environmental knowledge test and environmentalattitude scale were used as data collection tool.Results: Average age of students was 12.761.02, 50.3% were male, average environmental knowledgescore was 18.116.50 and average environmental attitude was 102.6611.47 Females’ environmentalknowledge scores and attitude scores were high and the difference between was statistically significant.Significant association was found between grades and environmental knowledge scores. Strong positiveassociation was found between environmental knowledge and environmental attitude scores.Conclusion: Female students have higher levels of knowledge and sensitivity to environment. Moreattention-getting techniques should be used in school activities about the environment, especially for malestudents with the support of female students in peer education and they should be encouraged to participate.Depending on the relationship between knowledge and attitude, it may be advisable to give more importance tolessons in order to increase the level of knowledge. Public health nurses should plan activities about the subjectin school health practices.
 

Kaynak

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi

Cilt

20

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnNE56QXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6495

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.