Spor Bilimleri Öğrencileri ile Farklı Fakültelerde Okuyan Öğrencilerin Sosyalleşme ve Mutluluk Düzeylerinin İncelenmesi
Özet
Bu Araştırmanın amacı, Spor bilimleri öğrencileri ile farklı fakültelerde okuyanöğrencilerin sosyalleşme ve mutluluk düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya OndokuzMayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 114 ve diğerfakültelerde öğrenim gören 152 gönüllü öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarakŞahan (2007) tarafından geliştirilen sosyalleşme ölçeği ile Hills ve Argyle (2002)tarafından geliştirilen Oxford mutluluk ölçeği kullanılmıştır. Bulgular incelendiğindecinsiyet, fakülte ve düzenli spor yapma durumları değişkenlerinde gruplar arasıistatistiksel anlamlılık bulunurken (p0,001), diğer değişkenlerde farklılığa rastlanmadı(p0,005). Sonuç olarak düzenli sporun ve fakülte farklılıklarının sosyalleşmeyietkilemediği ancak mutluluk bakımından farklı sonuçlar ortaya koyduğu tespit edildi. The purpose of this study is to analyze socialization and happiness levels of students inSports Sciences Faculty and other faculties. 114 Ondokuz Mayıs University Yaşar DoğuFaculty of Sport Sciences students and 229 students from other faculties participatedvoluntarily. Socialization scale by Şahan (2007) and Oxford Happiness Scale by Hills and Argyle (2002) were used. While statistically significant difference was found betweengender, faculty and doing regular sport between groups (p0,001), no difference wasfound in other variables (p0,005). It was found that regular sports and faculty did notinfluence socialization, but gave different results in terms of happiness.
Kaynak
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
0Sayı
22Bağlantı
https://doi.org/10.9775/kausbed.2018.027https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJM05EYzBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/6492