Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYenikalaycı, Nisa
dc.contributor.authorÇelikler, Dilek
dc.contributor.authorAksan, Zeynep
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:03Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13984
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBeE5ETTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6441
dc.description.abstractThis research’s goal is to determine how the elementary schoolstudents’ perception that they receive their education in an elementaryschool is about the amount conservation in the liquids because they arein the concrete operation period. The research has been made with 113students in total who received their education at 1 st , 2 nd , 3 rd and 4 thgrades at an elementary school in Canik in Samsun in the autumn termof 2017-2018 education-training year. Three activities which weredeveloped in order to determine the pre-knowledge of students related tothe amount conservation in the liquids were used to gather the data, itwas shown how the amount conservation is in the practices after thoseactivities. 4 erlenmeyers at the different width and length that includethe same color (yellow) and equal-amount liquid for the 1. activity theflask, graudated cylinder, beaker and erlenmeyer in the different colors(purple, green, orange and blue) and with the equal-amount liquid for the2. activity; 1 beaker and 1 graudated cylinder in the same color (blue)and with the equal-amount liquid for the 3. activity were given. Thestudents were asked to answer the question about which pots’ liquidamount is the most one in all the activities. After the data was collectedthrough the worksheets, it was shown in the practices in all theclassrooms that the liquids gets the shape of pot that they are pouredand there is not any change in the amount, and when the liquid is pouredinto the 1. pot, the amount will be the same one also. As a result of theresearch, it was determined that the students stated for all the activities that the liquid amount will increase as the liquid level in the potincreases. This result shows that the cognitive step related to the amountconversation in the liquids has not developed in the elementary schoolstudents yet.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokulda öğrenim görmekte olanöğrencilerin somut işlemler döneminde olmalarından dolayı sıvılardamiktar korunumuna ilişkin algılarının nasıl olduğunun belirlenmesidir.Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Samsun iliCanik ilçesinde yer alan bir ilkokulun 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenimgören toplam 113 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin sıvılardamiktar korunumuna ilişkin ön bilgilerinin belirlenmesi amacıylageliştirilen üç etkinlik verilerin toplanması için kullanılmış olup buetkinliklerin ardından uygulamalı olarak miktar korunumunun nasılolduğu gösterilmiştir. Hazırlanan birinci etkinlik içerisinde aynı renkte(sarı) ve eşit miktarda sıvı bulunan en ve boyları farklı 4 erlen; ikincietkinlik içerisinde farklı renklerde (mor, yeşil, turuncu, mavi) ve eşitmiktarda sıvı bulunan balon, mezür, beher ve erlen; üçüncü etkinlikiçerisinde ise aynı renkte (mavi) ve eşit miktarda sıvı bulunan 1 beher ve1 mezür verilmiştir. Her 3 etkinlikte de öğrencilere hangi kaptaki sıvımiktarının en fazla olduğu sorulmuştur. Etkinlik kâğıtları üzerindenveriler toplandıktan sonra bütün sınıflarda uygulamalı olarak sıvılarınaktarıldığı kabın şeklini aldığı ve miktarında bir değişme olmadığı, sıvınıntekrar başlangıçtaki kaba aktarıldığında yine miktarının aynı olacağıuygulamalı olarak gösterilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin her3 etkinlik için de kaptaki sıvı seviyesi arttıkça içerisindeki sıvı miktarınında artacağını ifade ettikleri belirlenmiştir. Bu sonuç, ilkokulöğrencilerdeki sıvılarda miktar korunumuna ilişkin bilişsel basamağınhenüz gelişmemiş olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.13984en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Determination on the Elementary School Students’ Perception Related To the Amount Conservation in the Liquidsen_US
dc.title.alternativeİlköğretim Öğrencilerinin Sıvılarda Miktar Korunumuna İlişkin Algılarının Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage1953en_US
dc.identifier.endpage1968en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster