• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digital resources in foreign language teaching/learning

Tarih

2016

Yazar

Günday R.
Çamlioğlu Y.T.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Today, at the internet age, online resources and tutorials are particularly popular with foreign language learners. Language-learning websites typically promise being a "free", "effective, "independent" and "easy" way to learn languages. No doubt, online applications offer many advantages that traditional teaching methods do not offer. Communication and interaction with native speakers, the possibility of an encounter with the culture of the target language and therefore the acquisition of the "real" language including slang and idiomatic expressions etc. are only some of the many advantages online language-learning applications offer. For learners, this means being no longer tied to one place and being able to act autonomously by choosing whether to learn independently or in groups, online or offline, participate in online tutorials offered by native speakers or teachers or to learn independently by using auto-correction systems. But are we aware of the importance of using digital resources in the process of learning/ teaching foreign languages? And do we know which kinds of digital resources exist - and how we can use them both in class and in our everyday lives? In this work, the advantages of using digital resources in the process of learning/ teaching foreign languages will be discussed and three examples of use will be analysed. © Revue du Gerflint (France) - Éléments sous droits d'auteur.

Kaynak

Synergies Turquie

Sayı

9

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/5129

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [14046]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.