İlkokul öğrencilerinin izledikleri dizi filmlerin oynadıkları oyunlara yansıması
Künye
Balcı, D. (2022). İlkokul öğrencilerinin izledikleri dizi filmlerin oynadıkları oyunlara yansıması. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Özet
Bu araştırmanın amacını ilkokul öğrencilerinin izledikleri dizi filmlerin oyunlara yansımasının oluşturmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutun da ilkokul 3.ve 4. sınıf öğrencilerine "İlkokul Öğrencilerinin İzledikleri Dizi Filmlerin Oyunlara Yansıması Anketi", nitel boyutunda ise; ilkokul öğretmenlerine "İlkokul Öğrencilerinin İzledikleri Dizi Filmlerin Oyunlara Yansımasına Yönelik Öğretmen Görüşleri", velilere" İlkokul Öğrencilerinin İzledikleri Dizi Filmlerin Oyunlara Yansımasına Yönelik Veli Görüşleri" görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2020-2021 eğitim öğretim döneminde Samsun ili tüm ilçelerindeki resmi ilkokullarda öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri, velileri ve öğretmenlerinden oluşmaktadır. Nicel örneklem grubunu 861 öğrenci, nitel çalışma grubunu 61 veli, 61 öğretmen oluşturmuştur. Nicel verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmış olup Mann Whitney U, Kruskal-Wallis H gibi nonparametrik testlerden yararlanarak analizler yapılmıştır. Ayrıca ankete verilen yanıtların beklenen ve gözlenen değerler arasındaki ilişkilerine bakmak için Kay-Kare Bağımsızlık Testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunun analizleri için MAXQDA nitel veri analizi programı kullanılmıştır. Ayrıca görüşme formlarından elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ilkokul öğrencilerinin günlük ortalama 3-4 saat televizyon izlediği, öğrencilerin izledikleri dizi film türleri, dizi film karakterleri, dizi film karakterleri oyunlarında taklit etmeleri; oyun, oyuncak ve kostüm seçimlerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı görülmüştür. Dizi film karakterlerin oyunlarda taklit etme durumu anne mesleğine göre farklılık gösterirken, baba mesleğine ve tv sayısına göre farklılaşma meydana gelmediği görülmüştür. Öğretmenler ve veliler ile yapılan görüşmelerin ise, nicel verileri büyük bir oranda desteklediği görülmüştür. Öğrenciler ile yapılan anket, öğretmenler ve veliler ile yapılan görüşmeler sonucunda, dizi filmlerin oyunlar üzerinde yansıması olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to show the effects of TV series, watched by children, on their games. In the research, mixed research method, which is consist of quantitative and qualitative research methods, is used. Whereas in the quantitative extend of this research the questionare of effects of TV Series on children games is applied to the 3rd and 4th grade primary students, in the qualitative extend of this research the interview form about the effect of the TV series on their games is applied on primary school teachers and parents. participants of this research are comprised of 3rd and 4th grade primary school students, parents and teachers studying in official primary schools in all districts of Samsun in the 2020-2021 academic year. There are 861 students in the quantitative sample group, there are 61 parents and 61 teachers in the qualitative sample group. SPSS 22 pocket programme is used in the analysis of quantitative data and analyzes is done by nonparametric tests such as Mann Whitney U, Kruskal Wallis H. However, the Chi-Square Test of Independence is applied in order to survey the relation of expected and monitred values of questionnaire answes. The MAXQDA qualitative data analysis programme is used for the analysis in the qualitative extend of the research. Besides data, obtained from interview forms are analysed using the descriptive analysis technique. It's seen that primary school students watch TV for an average of 3-4 hours a day, kinds of series, watched by the students TV series characters imitating of characters choosing a game, a toy and costume depend on the gender. The situation of imitation of TV series characters in games can vary according to the mother's job, but not vary according to the father's job and TV numbers. It's seen that interviews with teachers and parents support the quantitative data to a large extent. At the and research whit students,questionare and interviews of teachers and the parents, it's concluded that TV series efffects children's games.