Yabancı uyruklu ortaokul öğrencilerinin eğitiminde Görsel Sanatlar dersine yönelik öğretmen görüşleri
Künye
Dündar, S. (2022). Yabancı uyruklu ortaokul öğrencilerinin eğitiminde Görsel Sanatlar dersine yönelik öğretmen görüşleri. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Özet
Bu çalışmada görsel sanatlar dersi öğretim programındaki kazanımların Samsun ilindeki yabancı uyruklu öğrencilere yönelik yeterliliğinin öğretmenlerin gözünden araştırılması hedeflenmiştir. Öğretmenlerin programı uygularken yabancı uyruklu öğrenciler açısından yaşadıkları sıkıntılar, yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili programda görülen eksiklikler program geliştirme çalışmaları açısından önemlidir. Görsel sanatlar dersi öğretim programının yabancı uyruklu öğrenciler üzerindeki etkililiği ve yeterliliği hakkında karar verebilmek için en sağlıklı bilgiler programın uygulayıcısı olan öğretmenlerdir. Bunun için Samsun ilinde yabancı uyruklu öğrencisi olan 27 görsel sanatlar öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Bu çalışma betimsel araştırma modelinde nitel bir araştırmadır. Durum çalışması desenine göre yürütülen bu araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. 27 görsel sanatlar öğretmeni ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonunda görsel sanatlar öğretmenlerinin öğretim programını uygularken yabancı uyruklu öğrenciler açısından yaşadıkları sıkıntılar, yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili programda gördükleri eksiklikler belirlenmek istenmiştir. This work; It has been tried to determine how much the visual arts course cirriculum has contributed to foreign secondary school students studying in Samsun. The difficulties experienced by the students in terms of foreign students while applying the program and the deficiencies seen in the program related to foreign students are important in terms of program development studies. Teachers, who are the practitioners of the program, are the most reliable information in order to make a decision about the effectiveness and adequacy of the visual arts course curriculum on foreign students. For this, the opinions of 27 visual arts teachers, who are foreign students in Samsun, were consulted. This study is a qualitative research in the descriptive research model. The data of this research, which was carried out according to the case study pattern, were collected with semi-structured interview forms. The data obtained from the interwievs with 27 visual arts teacher were evaluated. At the end of the research, it was aimed to determine the problems experienced by the visual arts teachers in terms of foreign students while applying the curriculum, and the deficiencies they saw in the program related to foreign students.