• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanal ortamda yalnızlık ve mağduriyet ile sosyal medyada sosyal kaygı arasındaki ilişki:Üniversite öğrencileri örneklemi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (2.119Mb)

Tarih

2022

Yazar

Özdemir, Aybike Beyza

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özdemir, A.B. (2022). Sanal ortamda yalnızlık ve mağduriyet ile sosyal medyada sosyal kaygı arasındaki ilişki: Üniversite öğrencileri örneklemi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Araştırmada üniversite öğrencilerinde sosyal medyada sosyal kaygının siber mağduriyet ve sanal ortamda yalnızlık ile ilişkisi incelenmektedir. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Sosyal Medya Kullanıcıları için Sosyal Kaygı Ölçeği”, “Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği (SOYÖ)” ve “Siber Mağduriyet Ölçeği” kullanılmıştır. Çoğunluğu 18-24 yaş aralığında olan 401 gönüllü üniversite öğrencisi ile çalışılmıştır. Veriler SPSS 22 İstatistik Paket Programında analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre sanal ortamda yalnızlık arttıkça sosyal medyada etkileşim kaygısının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Siber mağduriyet düzeyi arttıkça sosyal medyada paylaşılan içerik kaygısı düzeyinin de arttığı görülmüştür. Öte yandan, sanal ortamda yalnızlık düzeyi arttıkça siber mağduriyet düzeyinin azaldığı görülmüştür. Demografik değişkenler açısından incelendiğinde ise sosyal medyada sosyal kaygı düzeyinde ve/veya bazı alt boyut düzeylerinde öğrenim görülen sınıf, yaşamın büyük kısmının geçirildiği yer ve cinsiyet gruplarına göre anlamlı farklılıklar bulunduğu görülmüştür. Kadınların sosyal medya platformlarında yaşadıkları sosyal kaygı düzeyinin erkeklere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Üniversite 4. sınıf öğrencilerinin sosyal medya platformlarında yaşadıkları sosyal kaygı düzeyinin, üniversite 1. sınıf öğrencilerinden ve üniversite 2. sınıf öğrencilerinden anlamlı düzeyde daha düşük olduğu görülmüştür. Yaşamının büyük kısmını köyde geçiren katılımcıların sosyal medya platformlarında yaşadıkları sosyal kaygı düzeyinin, yaşamının büyük kısmını il merkezinde geçiren katılımcılara ve yaşamının büyük kısmını ilçe veya kasaba merkezinde geçiren katılımcılara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Katılımcıların yaşları arttıkça sosyal medya platformlarında yaşadıkları sosyal kaygı düzeylerinin azaldığı saptanmıştır. Araştırmada elde edilen bulguların sosyal medya platformlarında yaşanabilecek sosyal kaygıyı, sanal ortamda yalnızlığı ve siber mağduriyeti önlemeye yönelik alınabilecek önlemler açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.
 
The research was conducted on the analysis of the relationship between social anxiety in social media, cyber victimization and loneliness in the virtual environment in a sample of university students. Data were collected by using the “Social Anxiety Scale for Social Media Users”, “Virtual Environment Loneliness Scale (VELS)” and “Cyber Victimization Scale”. Data were collected from 401 volunteer university students, aged mostly 18-24. The data were analyzed in SPSS 22 Statistical Software Package. According to the study, it was found that when the level of loneliness increased in the virtual environment, the level of interaction anxiety in social media increased. It was observed that as the level of cyber victimization increased, the level of content anxiety shared on social media also increased. It was observed that as the level of loneliness increased in the virtual environment, the level of cyber victimization decreased. When the datas assessed in terms of socio-demografic charactestic, significant differences were found between social anxiety levels and/or some subdimension levels in social media according to the class level groups, place groups where most of their lives were spent and gender groups. The level of social anxiety experienced by women on social media platforms is significantly higher than that of men. The level of social anxiety experienced by 4th year university students on social media platforms is significantly lower than 1st year university students and 2nd year university students. The level of social anxiety experienced by the participants who spend most of their lives in the village is higher than the participants who spend most of their lives in the city center and those who spend most of their lives in the district center. As the age of the participants increases, their social anxiety levels on social media platforms decrease. The findings obtained from the research will be useful in order to prevent social anxiety on social media platforms, loneliness in the virtual environment, cyber victimization.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/144824.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/34182

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [13]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Ortaokul sosyal bilgiler dersi içeriğinin öğrencileri lise tarih ve coğrafya dersi öğretimine hazırlama durumunun öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi / Muhammet Köksal ; danışman Necati Tomal 

    Köksal, Muhammet [Eğitim] (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
    …
  • Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde müzelerin önemi ve kullanılma durumuna ilişkin öğretmen görüşleri (Sinop ili örneği) / Atakan Ustaoğlu ; Danışman Necati Tomal. 

    Ustaoğlu, Atakan (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
    …
  • Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri : Samsun ili örneği / Serkan Yıldırım ; danışman Murat Bayram Yılar 

    Yıldırım, Serkan (Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
    …



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.