• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinde algılanan ebeveyn kabul-reddinin kişiler arası bağımlılık ve ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar açısından incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (987.1Kb)

Tarih

2022

Yazar

Kazmaz, Ayşe Nur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kazmaz, A.N. (2022). Üniversite öğrencilerinde algılanan ebeveyn kabul-reddinin kişiler arası bağımlılık ve ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar açısından incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araştırmanın amacı üniversite dönemindeki öğrencilerin yaşamlarının ilk yıllarında algıladıkları ebeveyn kabul ve reddi, kişiler arası bağımlılık ve ilişkilere yönelik bilişsel çarpıtmaları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde öğrenim gören 347’si kadın 128’i erkek olmak üzere toplamda 475 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Verileri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Yetişkin Ebeveyn Kabul Red Ölçeği-Kısa Form (Yetişkin EKRÖ/K), Kişiler Arası Bağımlılık Ölçeği (KBÖ) ve İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği (İBÇÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın denencelerini test edebilmek için Pearson Korelasyon Analizi, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi ve MANOVA kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre ebeveyn kabul/red algısının kişiler arası bağımlılık ölçeğinin tüm alt boyutları üzerinde ve ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar üzerinde çok düşük düzeyde anlamlı bir yordayıcı olduğu bulunmuştur. Ek olarak kişiler arası bağımlılık alt boyutlarından otonominin cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak araştırmacılara ve alan çalışanlarına yardımcı olacak önerilerde bulunulmuştur.
 
The purpose of this research is to analyze the parental acceptance and rejection that university students perceive in first years of their lives in relation to interpersonal dependency and cognitive distortions pertaining to relationships. The participants of the research are 475, 347 female and 128 male, university students that are at Ondokuz Mayıs University in 2022. Personal Information Form, Adult Parental AcceptanceRejection Questionnaire Short Form (Adult PARQ- Short Form), The Interpersonal Dependency Inventory (IDI) and Interpersonal Cognitive Distortions Scale (ICDS) were used for data collection, and the collected data was analyzed by using SPSS 22. Pearson's Correlation Coefficient, Multiple Linear Regression Analysis and MANOVA were used to test the hypotheses of the research. According to the findings, it was found that the perception of parental acceptance/rejection was a very low significant predictor for all sub-dimensions of interpersonal dependency scale, and for interpersonal cognitive distortions. In addition, it was found that autonomy, one of the sub-dimensions of interpersonal dependency, varies significantly according to gender. The findings were discussed in the light of relevant literature. Based on the findings of the study, recommendations were made to help researchers and those who are in a relevant field.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/144933.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/34107

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.