Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Bayram
dc.contributor.authorEker, Öznur
dc.date.accessioned2023-08-09T07:12:36Z
dc.date.available2023-08-09T07:12:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-08-04
dc.identifier.citationEker, Ö. (2022). Afantazya'nın akademik başarı ve öğrenme stilleri üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/142559.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/34091
dc.description.abstractBu araştırma, Vermunt Öğrenme Stili Modeli'ne göre afantazik olan ve olmayan yüksek öğretim öğrenci/mezunlarının öğrenme stillerini belirlemeyi ve katılımcıların cinsiyet ve yaş gibi demografik özelliklerine göre öğrenme stillerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın modeli ilişkisel taramadır ve araştırma 260 gönüllü katılımcı ile internet ortamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan kişilerin afantazik olup olmadığını belirlemek için daha öncesinde Türkçe uyarlaması yapılan Görsel İmgelemin Canlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Sonrasında afantazik olan ve olmayan iki ayrı grubun öğrenme stillerini belirlemek için "Vermunt Öğrenme Stilleri Envanteri" kullanılmıştır. Literatürde öğrenme stilleri konusunda birçok çalışma bulunmasına rağmen, Vermunt Öğrenme Stili ile ilgili sınırlı sayıda çalışma yer almaktadır. Bu çalışmadan elde edilen verilere göre afantazik kişilerin afantazik olmayan kişilere göre öğrenme yönelimlerinde ve akademik başarılarında farklılık farklılık saptanmıştır. Afantazik katılımcıların akademik başarıları afantazik olmayan katılımcıların akademik başarılarından daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Literatür incelendiğinde öğrenme stilleri ve akademik başarı konularında imgeleme düzeyinin incelenmesine yönelik herhangi bir araştırma bulunmamaktır. Bu yüzden farklı örneklem grupları ile kapsam genişletilerek yapılacak çalışmalar, bu araştırmayla birlikte afantazik bireylere, öğrencilere ve eğitimcilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu konuda daha çok çalışma yapılıp, rehberlik alanındaki kullanımına yönelik denemeler yapılabilir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the learning styles of higher education students/graduates who are aphantasic and non-aphantasic according to the Vermunt Learning Style Model and to examine the learning styles of the participants according to their demographic characteristics such as gender and age. The model of the research is relational scanning and the research was carried out on the internet with 260 volunteer participants.The Vitality of Visual Imagination Scale, which was previously adapted into Turkish, was used to determine whether the participants in the study were aphantasic or not. Afterwards, the "Vermunt Learning Styles Inventory" was used to determine the learning styles of two separate groups with and without aphantasic. Although there are many studies on learning styles in the literature, there are limited studies on Vermunt Learning Style. According to the data obtained from this study, a difference was observed in the learning orientations of aphantasic people compared to non-aphantasic people, and a difference was found in their academic achievements. It was concluded that the academic achievements of the aphantasic participants were higher than the academic achievements of the non-aphantasic participants. It is expected that this study will be important in this respect and contribute to the literature, raise awareness among educators and students, and more research will be conducted on this aphantasia and learning. When the literature is examined, there is no research on examining the level of imagery on learning styles and academic achievement. Therefore, it is thought that studies to be carried out by expanding the scope with different sample groups will contribute to aphantasic individuals, students and educators with this research. More studies can be done on this subject and trials can be made for its use in the field of guidance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVermunt öğrenme stili modelien_US
dc.subjectAfantazyaen_US
dc.subjectgörsel imgelemeen_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.subjectzihin körlüğüen_US
dc.subjectVermunt learning style modelen_US
dc.subjectAphantasiaen_US
dc.subjectvisual imageryen_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.subjectmind blindnessen_US
dc.titleAfantazya'nın akademik başarı ve öğrenme stilleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of aphantasia on academic achievement and learning stylesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0676-3562en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4375-4104en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster