Özel eğitim müzik derslerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Citation
Küyükoğlu, A. (2022). Özel eğitim müzik derslerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Abstract
Araştırmanın amacı, özel eğitim okullarında görev yapan müzik öğretmenlerinin
özel eğitim müzik dersine yönelik görüşlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda
II. Kademe özel eğitim okullarında ve ortaokul düzeyinde özel eğitim sınıfı bulunan
okullarda görev yapan müzik öğretmenlerinin; özel eğitim müzik ders programına,
özel eğitim müzik ders kitabına, özel eğitim müzik ders saatine, görev yaptıkları
okulun fiziki şartlarına, görev yaptıkları okulda bulunan müzik dersliğine, müzik
derslerini işledikleri sınıfta bulunan araç ve gereçlere, almış oldukları lisans eğitimleri
ile hizmetiçi eğitim seminerlerine, özel eğitim öğretmenlerine, eğitim verdikleri
öğrencilere yönelik ve bunların dışında varsa başka görüşleri belirlenmiştir.
Araştırma tarama modelinde, betimsel nitelikte nitel bir alan araştırmasıdır.
Araştırmanın verileri uzman görüşleri alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilinde 2019-2020 eğitim öğretim yılında
rastlamsal yöntemle belirlenen Muzaffer Tahmaz, Canik, Çarşamba Belediyesi,
Altınkum, Bafra, Fahriye Kemal Kızılot olmak üzere altı II. Kademe özel eğitim
okulunda; 50. Yıl, Samsun Canik Fatih, Ertuğrulgazi, Şehit Mete Yahşi Mehmetçik
olmak üzere beş özel eğitim sınıfı bulunan ortaokulda görev yapan 11 müzik öğretmeni
oluşturmaktadır.
Araştırma sonuçları doğrultusunda çalışma grubundaki öğretmenlerin; özel
eğitim müzik ders programını yeterli gördüğü, özel eğitim müzik ders kitabını yetersiz
gördüğü, özel eğitim müzik ders saatini yetesiz gördüğü, görev yaptıkları okulun fiziki
şartlarını yetersiz gördüğü, görev yaptıkları okulda bulunan müzik dersliğini yetersiz
gördüğü, müzik derslerini işledikleri sınıfta bulunan araç ve gereçleri yetersiz
gördüğü, almış oldukları lisans eğitimleri ile hizmetiçi eğitim seminerlerini yetersiz
gördüğü, özel eğitim öğretmenlerinden kaynaklan sorun yaşamadıkları, eğitim
verdikleri öğrencilerden kaynaklanan sorunlar yaşadıkları ve bunların dışında başka
görüşleri olduğu tespit edilmiştir. The aim of the study is to examine the opinions of music teachers working in special
education schools about special education music lesson. For this purpose, II. Tier at
the middle school level special education schools and music teachers who work in
special education classes in the school; the music curriculum special education, special
education, music lesson book, special education, music lessons, task the physical
conditions of their school work, music lessons music classroom classroom tools and
equipment in the school committed to the education they have received in-service
training seminars, special education teachers and for the students they teach, if you
have any other opinions out of them was determined.
In the research screening model, it is a qualitative field research with a descriptive
nature. The data of the research were collected through a semi-structured interview
form developed by the researcher by taking expert opinions.
The study group of the research was determined by random method in the 2019-2020
academic year in Samsun province, Muzaffer Tahmaz, Canik, Çarşamba Municipality,
Altinkum, Bafra, Fahriye Kemal Kızılot, including in six second-tier special education
schools; 50. In the year, there are 11 music teachers working at the secondary school,
which has five special education classes: Samsun Canik Fatih, Ertuğrulgazi, Şehit
Mete Yahşi Mehmetçik.
According to the results of research in the Study Group teachers; special education,
music lesson program deems sufficient, special education, music lesson book deems
inadequate, special education, music class hours yetesiz saw their task deems
inadequate physical conditions of schools, employed in the schools they were deemed
insufficient in the music classroom, music lessons in the classroom that committed
deems inadequate tools and equipment, with the education they have received
inservice training seminars deems it insufficient, special education teachers resources
from not problems, and the problems of the students they teach are also other opinions
besides these it has been found that they experienced.