• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5. sınıf İngilizce dersinde dijital oyun tabanlı öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (707.1Kb)

Tarih

2022

Yazar

Yılmaz, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yılmaz, A. (2022). 5. sınıf İngilizce dersinde dijital oyun tabanlı öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun

Özet

2019 Yılı mart ayında pandemi ilan edilmesiyle birlikte dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de deörgün eğitim sistemi online platforma taşınarak eğitim öğretim çalışmalarının kesintiye uğraması engellenmeye çalışılmıştır. Eğitim – öğretim ortamının değişmesiyle birlikte kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerin de değişmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Herhangi bir hazırlık yapma şansı olmadan online derslere başlayan öğretmen ve öğrenciler süreçte bir çok sorunlar karşılaşmıştır. Bu sorunların başında öğrencilerin derse karşı olan ilgilerinin azalması, canlı derslere katılmak istememeleri ve canlı ders sırasında verilmeye çalışılan kazanımların öğrenci tarafından özümsenememesi gelmektedir.Bu problemden hareketle çalışmada, dijital oyunlaştırma uygulamalarının akademik başarı ve derse ilişkin tutuma olan etkisi araştırılmıştır.Araştırma uzaktan İngilizce öğretiminde oyunlaştırma uygulamalarının kullanılmasının akademik başarı ve öğrencilerin derse olan ilgilerinin etkili olup olmadığını ortaya koymak bakımından önemlidir.Araştırmada deneysel araştırma desenlerinden tam deneysel yöntem kullanılmıştır.Deney ve kontrol grupları rastgele oluşturularak uygulama sonrasında karşılaştırma yapılmıştır. Araştırmada veriler, “Başarı testi” ve “İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda akademik başarı bakımından her iki grupta da yükselme olsa da yalnızca deney grubunun ön ve son test değerlendirmelerinde anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Öğrencilerin derse ilişkin tutumlarında ise her iki grupta da anlamlı farklılıklar saptanmamıştır.
 
With the declaration of a pandemic in March 2019, the formal education system in Turkey was moved to the online platform, and it was tried to prevent the interruption of education and training activities. With the change in the educationteaching environment, it has become inevitable to change the teaching methods and techniques used. Teachers and students who started online classes without the chance to make any preparations faced many problems in the process. The main problems are the decrease in the interest of the students towards the lesson, their unwillingness to attend the live lessons, and the failure of the students to assimilate the gains that are tried to be given during the live lesson. In this research,based on this problem, the effect of digital gamification applications on academic achievement and attitude towards the course was researched. The research is important in terms of revealing whether the use of gamification applications in distance English teaching is effective on academic success and studets’ interest in the course. In our research, the unit of "The Animal Shelter" in the 5th grade English lesson was tried to be given as a subject.In order to examine this situation in depth, the full experimental method, one of the experimental research designs, was used. For this reason, experimental and control groups were randomly formed and a comparison was made after the application. In this study, the data were obtained with the “Achievement test” and Attitude scale towars English lesson”. Although there was an increase in academic achievement in both groups, a significant difference was found in the pre- and posttest evaluations of the experimental group. There were no significant differences in the attitudes of the students towards the course in both groups.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33985

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.