Show simple item record

dc.contributor.authorGül, Ayça Cirit
dc.contributor.authorApaydın, Zeki
dc.date.accessioned2023-04-17T05:02:40Z
dc.date.available2023-04-17T05:02:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGÜL A. C,APAYDIN Z (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ARGÜMANTASYON BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ: BİR UZAKTAN EĞİTİM ÇALIŞMASI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 732 - 758. Doi: 10.17240/aibuefd.2021.21.64908-925298.en_US
dc.identifier.issn1303-0493 / 2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-925298
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33969
dc.descriptionTam Metin / Full Texten_US
dc.description.abstractÖğretmen adaylarının; öğretmenlik mesleğine başladıklarında, öğrencilerini, öğrenmeye açık, kendi düşüncelerini ve karşıt düşünceleri sorgulayan ve araştırma becerisine sahip bireyler olarak yetiştirebilmeleri için; belli bir konuya ilişkin iddialara yönelik argümanları doğru algılamaları ve değerlendirebilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada da, öğretmen adaylarının, kendilerine sunulan iddia ve argümanları nasıl değerlendirdikleri Sampson ve Clark (2006) tarafından geliştirilen ve Kaya vd. (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan argümantasyon testi aracılığıyla incelenmiştir. Çalışma, Karadeniz Bölgesi’nde yer alan üniversitelerden birinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmaya 193 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında eğitimin uzaktan yürütülmesinden dolayı online bir form aracılığı ile toplanmıştır. Çalışmadan sağlanan verilere göre, öğretmen adaylarının ilgili argümantasyon sürecine yönelik bilgi birikimleri olduğunda oluşturdukları argümanların kalitesi ve argümanları tanımlama, açıklama, analiz etme ve değerlendirme becerilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractTeacher candidates; so that when they start the teaching profession, they can raise their students as individuals who are open to learning, question their own thoughts and opposing views, and have research skills; they need to be able to perceive and evaluate the arguments for the claims about a certain subject correctly. In this study, too, how pre-service teachers evaluate the claims and arguments presented to them through the argumentation test developed by Sampson and Clark (2006) and adapted into Turkish by Kaya et al. (2014). The study was carried out with teacher candidates studying in one of the universities in the Black Sea Region. 193 teacher candidates participated in the study. The data were collected through an online form due to the distance education in the 2019-2020 academic year. According to the data obtained from the study, it was concluded that the quality of the arguments and the skills of defining, explaining, analyzing and evaluating the arguments increase when the pre-service teachers have knowledge about the relevant argumentation process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2021.21.64908-925298en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectöğretmen adaylarıen_US
dc.subjectargümantasyon testien_US
dc.subjectargümanen_US
dc.subjectteacher candidatesen_US
dc.subjectargumentation testen_US
dc.subjectargumenten_US
dc.titleÖğretmen adaylarının argümantasyon becerilerinin çeşitli değişkenlere göre analizi: bir uzaktan eğitim çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAnalysis of preservice teacher’ argumentation skills according to various variables: a distance education studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4765-1153en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6581-4828en_US
dc.contributor.institutionauthorGül, Ayça Cirit
dc.contributor.institutionauthorApaydın, Zeki
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage732en_US
dc.identifier.endpage758en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record