Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazar, Evrim Erdoğan
dc.contributor.authorHelmi, Ahmed Gmail Mohammed
dc.date.accessioned2023-04-13T05:24:47Z
dc.date.available2023-04-13T05:24:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationHelmi, A.G.M. (2021). The effects of country of origin and consumer affinity on product judgment and willingness to buy: A Research on Yemeni consumers. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33934
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractThe study of country of origin effects on consumer products evaluation is an important area of research in consumer behaviour and international marketing. Consumer affinity, which is a relatively new concept, is also considered as a factor affecting consumer behaviour in international markets. Our objective is to examine the impact of country of origin and consumer affinity on product judgment and willingness to buy in Yemen. In this study also provide useful insights for Turkish companies that have planned to move their production and market to Yemen country by collecting data from Yemeni consumers concerning toward Turkey. The research consists of theory and practice. In the theory section of the study, information on consumer behaviour, country of origin effect, product evaluation, Yemen market structure and history in markets and literature on consumer affinity is included. In the application part of the research, studies have been undertaken to develop a structural equation model with country of origin, consumer affinity, product judgment, willingness to buy variables. Data were collected from 421 Yemeni consumers using a survey method. According to the research result, the Yemeni consumers have positive Turkish product judgments and affinity feelings towards Turkey. According to the research results; consumer affinity has a positive effect on product judgments and willingness to buy; while the origin of the country positively affects the product judgments, it has been determined that it is not related to willingness to buy.en_US
dc.description.abstractTüketici ürünleri değerlendirmesinde menşe ülke etkilerinin incelenmesi, tüketici davranışı ve uluslararası pazarlamada önemli bir araştırma alanıdır. Nispeten yeni bir kavram olan tüketici yakınlığı, uluslararası pazarlarda da tüketici davranışını etkileyen bir faktör olarak değerlendirilmektedir. Bu araştırma, menşe ülkenin ve tüketici yakınlığının Yemen'de ürün yargıları ve satın alma isteği üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışma ayrıca Yemenli tüketicilerden Türkiye'ye yönelik veriler toplayarak üretim ve pazarını Yemen ülkesine taşımayı planlayan Türk şirketleri için yararlı bilgiler sağlamaktadır. Bu araştırma teori inceleme ve uygulama içermektedir. Çalışmanın teorik bölümünde, tüketici davranışı, menşe ülke etkisi, ürün değerlendirmesi, Yemen pazar yapısı ve piyasalardaki tarih ve tüketici yakınlığı ile ilgili literatür bilgileri yer almaktadır. Araştırmanın uygulama kısmında; menşe ülke, tüketici yakınlığı, ürün yargısı, satın alma istekliliği değişkenlerini içeren yapısal bir eşitlik modeli geliştirmiştir. Veriler, anket yöntemi ile 421 Yemenli tüketiciden toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre Yemenli tüketicilerin Türk ürünlerine karşı olumlu yargıları ve Türkiye’ye karşı yakınlık duyguları bulunmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; tüketici yakınlığı, ürün yargıları ve satın alma istekliliği üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir; Ülkenin menşei ürün yargılarını olumlu etkilerken satın alma istekliliği ile ilgili olmadığı tespit edildi.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectcountry of originen_US
dc.subjectconsumer affinityen_US
dc.subjectproduct judgementen_US
dc.subjectconsumer purchase decisionen_US
dc.subjectmenşe ülkeen_US
dc.subjecttüketici yakınlığıen_US
dc.subjectürün yargısıen_US
dc.subjecttüketici satın alma kararıen_US
dc.titleThe effects of country of origin and consumer affinity on product judgment and willingness to buy: A Research on Yemeni consumersen_US
dc.title.alternativeMenşe ülkenin ve tüketici yakınlığının ürün kararına ve satın alma istekliliğine etkileri: Yemenli tüketiciler üzerine bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3671-3179en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8689-4137en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster