• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Ana Bilim Dalı
  • Doktora Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sürdürülebilirlik balans skor kart yöntemi ile performans ölçümü:Diş hekimliği Fakültesinde uygulama

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (2.107Mb)

Tarih

2021

Yazar

Aydın, Ayşe

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydın, A. (2021). Sürdürülebilirlik balans skor kart yöntemi ile performans ölçümü:Diş hekimliği Fakültesinde uygulama. (Doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Sürdürülebilirlik zamanının en önemli mücadelelerinden ve zorluklarından biri olmaktadır. Sürdürülebilirlik bileşenlerini dikkate alan skor kart yaklaşımı kullanmak, işletme performansını değerlendirmek için güçlü ve yararlı bir yöntemdir. Bu çalışmanın amacı, Sürdürülebilirlik Balans Skor Kart (SBSK)’ın beş boyutlu formunu bir sağlık kurumu olan Diş Hekimliği Fakültesi’nde uygulamaktır. Bu amaca yönelik olarak, kuruma ait beş boyutlu SBSK strateji haritası oluşturulmuştur. Boyutlar; “sürdürülebilirlik”, “finansal”, “müşteri (hasta)”, “iç süreçler”, “öğrenme ve gelişme” boyutlarıdır. Ardından her bir boyutun performansını ölçmede kullanılacak stratejik amaç ve değerlendirme ölçütleri belirlenmiştir. Daha sonra, boyutların performansı belirlenen stratejik amaç ve değerlendirme ölçütleri kapsamında incelenmiş ve açıklanmaya çalışılmıştır. Son olarak SBSK sonuçları, özet olarak tablo halinde raporlanmıştır. Boyutların incelenmesi sırasında gerekli verilerin elde edilmesinde, hem nitel hem de nicel veri toplama tekniklerinden faydalanılmıştır. Nitel verilerin elde edilmesinde mülakat çalışması yapılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde ise, anket çalışması yapılmış ayrıca kurumun 2017-2018 yıllarına ait bilanço, gelir tablosu ve faaliyet raporlarından yararlanılmıştır. Sonuç olarak kurumun, sürdürülebilirlik boyutunda kısmen başarılı olduğu, finansal boyutta pozitif değerlere sahip olduğu ve gelişim gösterdiği, müşteri boyutunda ve iç süreçler boyutlarında genel olarak başarılı olduğu, öğrenme ve gelişme boyutunda ise çalışanlar kapsamında başarısız olduğu tespit edilmiştir. Toplamda ise, belirlenen 17 stratejik amaçtan 6’sında başarısız olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
 
Sustainability is one of the most important challenges and difficulties of its time. Using a scorecard approach that takes sustainability components into account is a powerful and useful method for evaluating the performance of the business. The purpose of this study is to apply the five-dimensional form of the Sustainability Balanced Scorecard in a health institution, Faculty of Dentistry. For this purpose, a five-dimensional SBSK strategy map of the institution was created. Dimensions on the map are “sustainability”, “financial”, “customer (patient)”, “internal processes”, “learning and development”. Afterwards, the strategic purpose and evaluation criteria to be used in measuring the performance of each dimension were determined. Then, the performance of the dimensions was examined and explained within the scope of the determined strategic purpose and evaluation criteria. Finally, results of SBSK were reported as a chart. Both qualitative and quantitative data collection techniques were used in obtaining the required data during the examination of the dimensions. An interview study was conducted to obtain qualitative data. As to obtaining quantitative data, a survey was conducted and additively, the government agency’s balance sheets, income statement and activity reports for 2017- 2018 were used. As a result, it has been determined that the institution is partially successful in the sustainability dimension, has made progress and has positive values in the financial dimension and has improved, been successful in the customer and the internal processes dimensions, and failed in the learning and development dimension within the scope of the employees. In total, it was concluded that 6 out of the 17 determined strategic goals failed.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/134626.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33832

Koleksiyonlar

  • Doktora Tez Koleksiyonu [12]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.