• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Özel okulların 8.sınıflarında değerler analizi:Samsun örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (2.719Mb)

Tarih

2021

Yazar

Çakır, Hakan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çakır, H. (2021). Özel okulların 8.sınıflarında değerler analizi: Samsun örneği. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu araştırmada 8.sınıf düzeyinde özel okulda öğrenimlerine devam eden öğrencilerin on kök değer algıları ile ilgili algı düzeylerinin belirlenmesi ve bu değerlerin farklılık gösterdiği durumların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Samsun ilinde faaliyetlerini sürdüren özel okulların 8.sınıf düzeyinde eğitim gören öğrencilerinin on kök değer algılarının belirlenmesi ve öğrencilerin çeşitli özelliklerine göre farklılaşma durumlarının tespit edilmesi için betimsel tarama modeli ve öğrencilerin on kök değer algılarının birbiri arasındaki ilişkilerin yönü ve düzeyi hakkındaki çıkarımlar için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Samsun ilinde faaliyet gösteren toplamda 30 özel okulun 8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 2019-2020 eğitim öğretim yılı itibari ile bu okullardaki 8.sınıfa devam eden toplam öğrenci sayısı 1659'dur. Evrende yer alan 8 okuldan örnekleme öğrenci alınmıştır. Veri toplama süreci sonunda ise 463 öğrencilik bir örneklem hacmi oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel araştırma yöntemi kapsamında anket kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analiz edilmesinde SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılım gösteren öğrencilerin tanıtıcı özellikleri yüzde ve frekans ile gösterilmiştir. Araştırmada yer alan ölçüm araçlarının geçerlilik çalışması açımlayıcı faktör analizi ile yapılmıştır. Sonuçta, araştırmaya katılan öğrencilerin; çoğu zaman adil davrandıkları, dostluğa önem verdikleri, her zaman dürüst oldukları, nadiren öz denetimde bulundukları, çoğu zaman sabırlı davranış gösterdikleri, çoğu zaman saygılı oldukları, yine çoğu zaman sevgi gösterdikleri ve sorumluluk sahibi oldukları, her zaman vatansever oldukları ve çoğu zaman yardımsever oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
 
In this study, it was aimed to determine the perception levels of the students who continue their education at the 8th grade private school about the 10 root value perceptions and to determine the situations where these values differ. In the study, descriptive scanning model and inferences about the direction and level of the relationships between students' 10 root value perceptions were used in order to determine the 10 root value perceptions of the 8th grade students of the private schools operating in Samsun province and to determine the differentiation status according to the various characteristics of the students. . The universe of the research consists of 8th grade students 30 private schools in total in Samsun. As of the 2019-2020 academic year, the total number of students attending the 8th grade in these schools is 1659. Sampling students were taken from 8 schools in the universe. At the end of the data collection process, a sample volume of 463 students was created. In the research, a questionnaire was used as a data collection tool within the scope of quantitative research method SPSS 20 statistics program was used to analyze the data of the study. The introductory characteristics of the students participating in the study are shown in percentage and frequency. The validity study of the measurement tools included in the study was carried out by exploratory factor analysis. As a result, the students participating in the study were mostly fair, they attach importance to friendship, they are always honest, rarely self-control, often show patience, often respectful, again often show love and responsibility, are always patriotic, and Most of the time they stated that they were helpful.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/135972.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33760

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.