• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokullarda uygulanan yabancı dil ağırlıklı eğitimin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (2.748Mb)

Tarih

2021

Yazar

Akekmekci, Lebibe

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Akekmekçi, L. (2021). Ortaokullarda uygulanan yabancı dil ağırlıklı eğitimin öğretmen, öğrenci ve velşi görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Bu çalışmanın temel amacı yabancı dil ağırlıklı eğitimle ilgili öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin programların dört temel öğesine (kazanım, içerik, eğitim durumu ve ölçme) göre incelenmesidir. Çalışmada öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri arasında eğitim programlarının dört ögesiyle ilgili anlamlı farklılığın bulunup bulunmadığı irdelenmiştir. Son olarak öğrencilere uygulanan başarı testi ile yabancı dil ağırlıklı eğitimin öğrencilere sağlamış olduğu akademik gelişmeyi belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubu tüm Türkiye’de yabancı dil ağırlıklı eğitim veren ortaokullardan uygun örneklem yöntemiyle seçilen 305 İngilizce öğretmeni, 189 öğrenci ve 288 veliden oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları öğretmen, öğrenci ve velilere uygulanan üç adet likert tipli anket ve öğrencilere uygulanan bir adet başarı testinden oluşmaktadır. Veri toplama araçları araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Likert tipli veri toplama araçlarının tümünde Cronbach Alpha katsayısı 0,80’den yukarı bulunarak ölçeklerin oldukça güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Veri analizleri SPSS 22 programı ile yapılmıştır. Araştırmada betimsel istatistiklerden, gruplar arasındaki görüşlerin karşılaştırılması için Oneway ANOVA ve post hoc testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; dört temel beceriler ile ilgili öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri aritmetik ortalaması oldukça olumlu olarak bulunmuştur. Öğretmenler, yabancı dil ağırlıklı eğitimle okuma ve yazma becerilerinin dinleme ve konuşma becerilerine göre daha çok geliştiğini düşünmektedir. Öğretmenler için en az gelişen beceri konuşma becerisidir. Öğrenci ve veliler içinse en az gelişen beceri yazma becerisidir. Kazanımlar açısından; öğretmenler konuşma becerisine yönelik kazanımların diğer becerilere göre daha az kazanıldığını düşünmektedir. Yabancı dil ağırlıklı eğitim programın konuşma becerisini geliştirme odaklı hazırlanmış olması boyutunda öğrenci ve veliler öğretmenlere göre daha olumlu düşünceye sahiptir. Programının drama, gerçekçi materyaller ve uygulamalı etkinlikler ve grup çalışmaları yapmaya teşvik edici olması boyutunda öğretmen cevapları oldukça olumlu olarak bulunmuştur. Çalışmanın geneline bakıldığında; veliler yabancı dil ağırlıklı eğitim ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerden daha çok olumlu görüşe sahiptir. Öğrencilerin yabancı dil ağırlıklı eğitim ile ilgili görüşleri öğretmenlere göre daha olumludur. Yabancı dil ağırlıklı eğitimin zorunlu değil isteğe bağlı olması konusunda öğrenciler öğretmen ve velilere göre daha olumlu görüş bildirmişlerdir. Bu çalışmanın sonucuna göre tüm gruplar yabancı dil ağırlıklı eğitimi desteklemektedir.
 
The aim of this study is to analyze the opinions of teachers, students and parents regarding secondary school intensive foreign language education according to the four basic elements of the educational programs. It was examined whether there is a meaningful difference between the opinions of teachers, students and parents regarding the four elements of the education programs. Finally, it was aimed to determine the academic development provided by the intensive foreign language education to students with an achievement test. Participants of this study consists of 305 English teachers, 189 students and 288 parents. Data collection tools consists of three questionnaires and an academic test that were all developed by the researcher. Cronbach alpha results were found above 0,80 for all the questionnaires which indicates the high reliability of the data collection tools. Descriptive analysis, Oneway ANOVA and post hoc tests were used to analyze the data. According to the results of the research; the mean of the opinions of teachers, students and parents about the four basic skills was found to be quite positive. Teachers claimed that with intensive foreign language education, reading and writing skills improve more than listening and speaking skills. The least developed skill is speaking skill for teachers. Writing is the least developed skill for students and parents. In terms of learning outcomes; it was found that teachers think that the learning outcomes for speaking skill are less acquired than other skills. Students and parents have more positive opinions than teachers, in the dimension that the intensive foreign language education program focuses on improving speaking skills. Teachers' responses were found to be quite positive in the dimension of the program's being encouraging for drama, realistic materials, applied activities and group work. Looking at the overall study; parents have more positive opinions about intensive foreign language education than students and teachers. Students' opinions about intensive foreign language education are more positive than teachers. Students expressed more positive opinions than teachers and parents about the intensive foreign language education should be optional rather than compulsory. According to the results of this study, all groups support intensive foreign language education.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/135976.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33756

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.