• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (1.386Mb)

Tarih

2021

Yazar

Gegekoğlu, Şule

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gegekoğlu, Ş. (2021). Okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin kindarlık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 öğretim yılında Zonguldak ili sınırları içinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Zonguldak ili genelinde 177 ilkokul ve 107 ortaokulda görev yapan 4407 öğretmen bulunmaktadır. Araştırmada ‘‘tabakalı örnekleme’’ yöntemi kullanılarak örneklem belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini 235 ilkokul ve 255 ortaokul öğretmeni olmak üzere toplam 490 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya ait verileri toplamak için ‘‘Yönetsel Kindarlık Ölçeği’’, ‘‘Örgütsel Adalet Ölçeği’’ ve araştırmacı tarafından hazırlanan ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’ kullanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizleri SPSS 14,0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amaçlarını sınamak için aritmetik ortalama ve standart sapma, ‘‘t’’ testi, ANOVA, post-hoc tekniklerden scheffe veya Tamhane çoklu karşılaştırma testi, pearson çarpım momentler korelasyonu, basit doğrusal regresyon analizi işlemleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bütün sonuçlar çift yönlü olarak sınanmış ve anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yönetsel kindarlık algıları çok düşük düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin yönetsel kindarlık algıları cinsiyet, okul türü, medeni durum, kıdem, okuldaki kıdem, öğretmenin branşı (sınıf/branş) değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ise yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları cinsiyet değişkenine göre erkekler lehine anlamlı bir farklılık gösterirken; okul türü, medeni durum, kıdem, okuldaki kıdem, öğretmenin branşı (sınıf/branş) değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin yönetsel kindarlık algıları ile örgütsel adalet algıları arasında anlamlı negatif bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin yönetsel kindarlık algıları azaldıkça örgütsel adalet algıları yükselmektedir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yönetsel kindarlık algılarının örgütsel adalet algısının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
 
The aim of the study is to determine the relationship between the spiteful behaviors of school principals working in primary and secondary schools and teachers' perceptions of organizational justice. The universe of the research consists of teachers working in primary and secondary schools in Zonguldak province in the 2020-2021 academic year. There are 4407 teachers working in 177 primary schools and 107 secondary schools in Zonguldak province. The sample was determined using the "stratified sampling" method in the research. The sample of the study consists of a total of 490 teachers, including 235 primary school teachers and 255 secondary school teachers. ‘‘Administrational Spitefulness Scale”, ‘‘Organizational Justice Scale’’ and ‘‘Personal Information Form’’ prepared by the researcher were used to collect the data of the research. Statistical analyzes of the research were carried out with the SPSS 14.0 program. In order to test the aims of the research, arithmetic mean and standard deviation, "t" test, ANOVA, scheffe or Tamhane multiple comparison test, pearson product moments correlation, simple linear regression analysis were performed. In the study, all results were tested bilaterally and the level of significance was accepted as 0.05. As a result of the research, teachers' perceptions of administrational spitefulness were found to be very low. Teachers' perceptions of administrational spitefulness were do not differ significantly according to the variables of gender, school type, marital status, seniority, seniority at school, and the branch of the teacher (class / branch). Teachers' perceptions of organizational justice were found to be high. While teachers' perceptions of organizational justice differ significantly in favor of men according to the gender variable; school type, marital status, seniority, seniority in the school, the branch of the teacher (class / branch) does not differ significantly. A significant relationship has been found between teachers' perceptions of administrational spitefulness and their perceptions of organizational justice. As teachers' perception of administrational spitefulness decreases, their perception of organizational justice increases. As a result of the research, it was concluded that teachers' perceptions of administrational spitefulness were a significant predictor of organizational justice perception.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12712/33746

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.