• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mahremiyet eğitiminde ailelerin düşünceleri Samsun örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Tez (1.229Mb)

Tarih

2021

Yazar

Yüksel, Sevde

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yüksel, S. (2021). Mahremiyet eğitiminde ailelerin düşünceleri Samsun örneği. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Aile, bireyin dünyaya geldiği andan itibaren içinde yer aldığı, bireyin yaşamını devam ettirebilmesi için ebevenyleri tarafından gerekli bakımının ve desteğin sunulduğu ve hem bireysel hem de toplumsal değerlerin kazanıldığı en temel sosyal kurumdur. Toplumsal değerlerin aktarılması açısından geleneksel toplumlarla modern toplumlar arasında ailenin rolü bakımından önemli bir fark olduğu söylenebilir. Toplumsal değerler geleneksel toplumlarda bireylere daha çok aile tarafından aktarılırken modern toplumlarda ailenin yanında eğitim kurumlarının da etkisi olduğundan bahsetmek mümkündür. Her ne kadar modern eğitim kurumları toplumsal değerlerin aktarılması bakımından önemli görülsede aile bireyin birincil sosyalleşme alanı olduğu için vazgeçilmez önemini korumaktadır. Bu araştırmada bireylerin toplumsal yaşama katılmadan önce aile ortamında kazanması gereken bir değer olan mahremiyet ele alınacaktır. Ülkemizde cinsellik eğitimi olarak ele alınan ve sınırları net olarak çizilmemiş olan mahremiyet eğitimi, cinsel eğitimden daha kapsamlı bir olgudur. Bir değer olarak mahremiyete ilişkin farkındalık, birey ve toplum arasındaki sınırları belirlemede kilit bir rol oynamaktadır. Bu nedenle mahremiyet eğitimi, toplumsal hayatın sağlıklı bir biçimde yaşanabilmesi için karşılanması gereken bir ihtiyaçtır. Bu araştırma aileyi oluşturan ebeveynlerin mahremiyet eğitimi konusunda üstlendikleri rolleri ve mahremiyet eğitimine ilişkin düşüncelerini analiz etmektedir. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın konusu, problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları, varsayımları, yöntemi, evreni ve örneklemi, verilerin toplanması ve analizi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın kavramsal çerçevesi üzerinde durularak mahremiyet eğitiminin tanımı, önemi, mahremiyet eğitiminde ailenin rolü ve önemi, cinsellik eğitimi, cinsel taciz-istismar ve mahremiyetin dönüşümü ile birlikte mahremiyet ihlalleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde mahremiyet eğitiminde dikkat edilen noktalar ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise araştırmadan elde edilen bulgular ve bu bulguların değerlendirilmesi yapılmıştır. Sonuç bölümünde araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda tartışma yapılmış ve öneriler sunulmuştur.
 
The family is the most basic social institution in which the individual is included from the moment she is born, the care and support necessary for the individual to continue her life are provided by her parents, and both individual and social values are provided. It can be said that there is an important difference between traditional societies and modern societies in terms of the role of family in terms of conveying social values. While social values are transferred to individuals in traditional societies by more families, it is possible to mention that educational institutions have an impact in modern societies as well as family. Although modern educational institutions are seen as important in terms of conveying social values, the family remains indispensable because it is the primary socialization area of the individual. In this research, privacy, which is a value that individuals should gain in a family environment before joining social life, will be discussed. Privacy education, which is considered as sexuality education in our country and whose boundaries are not clearly drawn, is a more comprehensive phenomenon than sexual education. Awareness of privacy as a value plays a key role in determining the boundaries between the individual and society. For this reason, privacy education is a need that must be met in order to live social life in a healthy way. This research analyzes the roles of parents who make up the family about privacy education and their thoughts on privacy education. The research consists of four parts. In the first part, information is given about the subject, problem, purpose, importance, limitations, assumptions, method, universe and sample of the research, data collection and analysis. In the second part, the conceptual framework of the research is emphasized, the definition and importance of privacy education, the role and importance of the family in privacy education, sexuality education, sexual harassment-abuse and the transformation of privacy and privacy violations are explained. In the third chapter, the points that are considered in privacy education are discussed. In the fourth chapter, the findings obtained from the research and the evaluation of these findings were made. In the conclusion part, a discussion was made in line with the findings obtained from the research and suggestions were presented.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/139643.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33546

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.