Covid-19 pandemi sürecinde sosyal medyada içerik üretimi: Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları analizi
Künye
Demirhan, B. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde sosyal medyada içerik üretimi: Gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları analizi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.Özet
Dijital çağ ile birlikte tüketici davranışlarının da hızlı bir şekilde farklılaştığı görülmektedir. Pazarlama alanında bu sürece uyum sağlayabilen markaların başarıya ulaştıkları görülmektedir. Markalar anlık iletişime entegre oldukları zaman tüketicilerini güçlü bir şekilde kapsayarak rakiplerinden bir adım öne geçmeyi başarabilmektedirler. Gerçek zamanlı pazarlamanın, geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla daha ucuz bir şekilde tüketici tepkisi hedeflerine ulaşmak için daha efektif olduğu görülmektedir Bunların yanı sıra markalar bu sayede tüketicilerin anlık gündemine ortak olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı Covid-19 pandemi sürecinde sosyal medyada yürütülen gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarının incelenmesidir. Bu çerçevede 6 farklı sektörden belirlenen 15 markanın 465 Twitter paylaşımı içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda ulaşım sektörünün diğer sektörlere göre daha fazla oranda Covid-19 gündemi ile gerçek zamanlı pazarlama paylaşımı yaptığı görülmektedir. Rasyonel marka çekiciliği, duygusal marka çekiciliği ve mesaj içeriğine ilişkin ortalamalar incelendiğinde temel satış, genel bilgilendirici, milli duygular, birlik ve beraberlik ve evde kal içerikli mesajların yoğun olduğu tespit edilmiştir. With the digital age, consumer behavior is rapidly changing and it is seen that the brands that can comply with this have succeeded in marketing. Brands that are integrated into instant communication strongly involve their consumers and can get ahead of their competitors. Real-time marketing is more effective to achieve consumer response goals in a cheaper way than traditional marketing methods. In addition, brands can be present in the daily agenda of consumers in this way. The aim of this study is to examine the real-time marketing studies carried out in social media during the Covid-19 pandemic process. In this framework, 465 Twitter shares of 15 brands determined from 6 different sectors were analyzed by content analysis method. As a result of the analysis, it is seen that the transportation sector shares real-time marketing with the Covid-19 agenda at a higher rate than other sectors. When the averages of rational brand attractiveness, emotional brand attractiveness and message content are examined, it has been determined that messages with the content of basic sales, general informative, national feelings, unity and stay at home are intense.