• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Özel yetenekli öğrenciler için uygulanan eğitim atölyesi programlarının Stufflebeam'in Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) modeline göre değerlendirilmesi : TÜZDEV örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.908Mb)

Tarih

2021

Yazar

Aksoy, Fatih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aksoy, F. (2021). Özel yetenekli öğrenciler için uygulanan eğitim atölyesi programlarının Stufflebeam'in Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) modeline göre değerlendirilmesi : TÜZDEV örneği. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.

Özet

Araştırmanın amacı özel yetenekli çocuklar için uygulanan eğitim atölyesi programlarının CIPP modeline göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla 2019-2020 eğitim öğretim yılı 1. döneminde Türkiye Üstün Yetenekli ve Dahi Çocuklar Eğitim Vakfı'nda uygulanan özel yetenekliler için atölye eğitim programlarında araştırma yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemiyle, uygulamacı olarak görev yapan beş atölye öğretmeni, bir psikolog, bir eğitim koordinatörü ve iki idareciden oluşmuştur. Araştırmada Stufflebeam'in değerlendirme yaklaşımına uygun olarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. 20 haftalık eğitim sürecinde 2 haftada bir öğretmenler ile bire bir görüşülerek veriler toplanmıştır. Verilerin alalizi, sırası ile; kod, kategori ve tema listeleri oluşturularak içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Özel yetenekli çocuklara yönelik verilen eğitimlerin niteliğinin artırılması açısından çalışma önem arz etmektedir. Araştırma sonucunda belirtilen görüşler katılımcıların daha verimli bir eğitim sistemi oluşturmalarına olanak sağlayacaktır. Atölye eğitimi programlarının değerlendirilmesi sonucunda; fiziki ortamın yeterliliğinin artırılması, yaratıcı düşünme becerilerine yönelik çalışmaların yaygınlaştırılması, tüm gelişim alanlarına yönelik atölye programlarının açılması ve çocukların istedikleri atölyelere katılımlarının sağlanması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
 
This study aims to evaluate the workshop education program for gifted and talented children by the CIPP model. For this purpose, research was carried in the workshop training programs for gifted childs in Turkey Gifted and Genious Childs Education Foundation, during the first semester of 2019-2020 academic year. In the study, phenomenology design, one of the qualitative research designs, was preferred. The study group was formed by the criterion sampling method, with five workshop teachers, one psychologist, one education coordinator and two administrators working as practitioners. In the research, semi-structured interview form prepared in accordance with Stufflebeam's evaluation approach was applied. During the 20-week education process, the data were collected by interviewing the teachers once every 2 weeks. Code, category and theme lists were created in order of the data analysis, and the content analysis method was used. The work is important in increasing the quality of the education given to specially gifted children. The opinions expressed as a result of the research will enable the participants to create a more efficient education system. Evaluation of workshop training programs; Increasing the sufficiency of the physical environment, spreading the activities for creative thinking skills, opening workshop programs for all development areas and ensuring that children can participate in the workshops they want have been achieved.
 

Bağlantı

http://libra.omu.edu.tr/tezler/135227.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12712/33483

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [243]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.