Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Erol
dc.contributor.authorSanıcı, Murat
dc.date.accessioned2022-09-19T11:04:02Z
dc.date.available2022-09-19T11:04:02Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-02-12
dc.identifier.citationSanıcı, M. (2021). Otizmli adolesanlarda su içi egzersizlerin büyük kas motor becerilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/135488.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/33479
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı; ergenlik çağındaki yedi erkek otizmli bireye 12 haftalık su terapisinin büyük kas motor becerilerine etkisi incelemektir. Materyal ve Yöntem: Araştırma başlama düzeyi Euro-Fit testi ve su içi egzersiz terapisi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 7 otizmli birey deney grubunu oluştururken 8 otizmli birey de kontrol grubunu oluşturmuştur. Araştırmada yer alan otizmli bireyler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde eğitim gören ve çalışmaya katılabilmesi için tanımlanan ön koşul becerilere sahip otizmli bireyler içinden seçilen 10-15 yaşları arasında yedi erkek otizm tanısı olan özel eğitim öğrencisidir. Otizmli bireyler daha önce su terapisi uygulamasına katılmamıştır. 12 hafta süre gelen ve haftada 3 gün birer saat gerçekleşen su terapisi uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmamızda otizmli bireylerin ön test ve son test Euro-Fit test protokolü aracılıyla veriler toplanıp analizlenerek yorumlama yapılmıştır. Elde edilen ön test ve son test bulgularının istatistiksel olarak karşılaştırılması sonucunda; flamingo (Denge testi) ve el kavrama testlerinin sonuçlarında otur eriş testi (esneklik), durarak çift bacak öne sıçrama, disklere dokunma ve mekik testlerinin sonuçlarına göre daha anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Sonuç olarak su içi egzersizlerin otizmli adolesanlarda büyük kas motor becerilerinde olumlu anlamda gelişme gösterdiği görülmüştür. Sonuç: Çalışmamızda otizmli bireylere uygulanan su terapisinin bazı veya bütün motor becerilere etkisinin olumlu yönde arttığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study was to examine the effect of 12 weeks of water therapy on large muscle motor skills for seven male autistic individuals in adolescence. Material and method: The research was carried out using the Euro-Fit test and water application model at the start level. In the study, 7 individuals with autism formed the experimental group and 8 individuals with autism formed the control group. The cases included in the study were seven male autism diagnosed special education students between the ages of 10-15, who attended a special education and Rehabilitation Center and were selected from individuals with autism who had prerequisite skills defined to participate in the study. Cases have not previously participated in the practice of water therapy. Water therapy; which consisted of 12 weeks and took place 3 days a week for 1 hour each, was applied. Findings: In the study, pre-test and post-test of individuals with autism were analyzed and interpreted through Euro-Fit test protocol parameters. According to the statistical comparison of pre-test and post test data, flamingo test (balance), sit access test (flexibility), stop long jump, touch discs, shuttle test, hand grip strength, significant differences were observed. Result: In our study, it was found that the effect of water therapy applied to individuals with autism on some or all motor skills increased positively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsu terapisien_US
dc.subjectotizmen_US
dc.subjectsporen_US
dc.subjectmotor gelişimen_US
dc.subjectwater therapyen_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectsporten_US
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.titleOtizmli adolesanlarda su içi egzersizlerin büyük kas motor becerilerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of underwater exercises on large muscle motor skills in adolescents with autismen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2799-3447en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-9986-0366en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster